هر ساله دعای عرفه در مرز خسروی، نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلی برگزار می شود، اما شیوع کرونا باعث شده امسال این مراسم معنوی در این نقطه برگزار نشود.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 29 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،مرز خسروی از سالها پیش در روز عرفه میزبان هزاران نفر از مردم کشورمان بوده که خود را از اقصی نقاط ایران به این منطقه می رساندند تا دعای عرفه را در نزدیکترین نقطه کشور به کربلای معلی به جا بیاورند.

از چند روز چند قبل هم در شهرستان مرزی قصرشیرین تکاپویی برای پذیرایی از زوار برپا می‌شد، از تامین مکان اسکان برای کسانی که از راه دور می‌آمدند، تا برپایی چادر و سایه‌بان و تامین پارکینگ و ...، اما امسال شرایط بیماری کرونا و تاکید بر پرهیز از حضور در اجتماعات همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و امسال بنا نیست دعای عرفه در مرز خسروی برگزار شد.

فرماندار شهرستان قصرشیرین نیز درباره وضعیت برگزاری دعای عرفه در مرز خسروی، گفت: به دلیل شرایط بیماری کرونا مراسم پرفیض دعای عرفه امسال برگزار نخواهد.

مرادعلی تاتار در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امسال شیوع بیماری کرونا شرایط را متفاوت کرده، افزود: به جهت حفظ سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امسال مراسم دعای عرفه در خسروی برپا نخواهد شد.

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم برای حضور در این مراسم به قصرشیرین و مرز خسروی مراجعه نکنند، چون پرهیز از اجتماع و حفظ سلامتی مردم در اولویت است.

دعای عرفه در مساجد کرمانشاه طنین انداز می شود

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مراسم روح‌بخش دعای عرفه در مساجدی که شرایط آن را داشته باشند برگزار خواهد شد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود مراسم پرفیض دعای عرفه در حدود 100 مسجد استان برگزار شود.

احمدی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی به مساجد در خصوص نحوه برگزاری مراسم دعای عرفه، گفت: باید تلاش شود این مراسم در مکان‌های باز و دارای تهویه هوای مناسب، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص کشور از حیث شیوع ویروس کرونا، از مسئولان برگزار کننده این مراسم معنوی می خواهیم نسبت به کوتاه کردن زمان آن اقدام کرده و از تدارک برنامه های حاشیه ای پرهیز کنند.

احمدی با اشاره به توصیه های مکرر کادر درمان مبنی بر ضرورت استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتشار بیماری، گفت: از مردم استان می‌خواهیم تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در این مراسم معنوی شرکت کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار