کد خبر: ۸۸۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 29 July 2020

 

تابناک/به گزارش خبرگزاری فارس، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت  امروز به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد. 

در این جلسه علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت هیأت دولت، ارز اختصاص یافته برای زائران حج ۹۹ به صورت سپرده برای حج سال آینده باقی خواهد ماند.

 رشیدیان گفت: با توجه به موافقت دولت  هزینه ارزی زائرانی که امسال ثبت‌نام کرده و وجه آن را به صورت کامل واریز کنند، برای حج آینده افزایش نخواهد یافت. 

دراین جلسه قربان میرزایی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت  با بیان اینکه وجه دریافتی از مرحله اول ثبت‌نام زائران امسال برای خرید دو سوم دلار مورد نیاز تهیه و به حساب بانک مرکزی واریز شده است، گفت: مبلغ ریالی برای خرید باقیمانده هزینه ارزی از محل دریافت مرحله دوم وجه ثبت نام زائران تامین خواهد شد.

 اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت هم در این رابطه خاطر نشان کرد: برای دریافت مرحله دوم وجه ثبت نام در روزهای آینده اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد و زائران برای واریز این مبلغ آمادگی داشته باشند.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت خواستار اطلاع رسانی به زائران، مدیران و روحانیون کاروان‌ها در این خصوص شد و اقدامات و پیگیری‌های انجام شده را در جهت حفظ حقوق زائر دانست.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین در آغاز این جلسه با اشاره به اینکه ششم ذیحجه یادآور سالروز حج خونین است، اظهار داشت: درسال ۶۶ جمع زیادی از ضیوف الرحمان که میهمان پروردگار در سرزمین امن الهی بودند بدست عربستان به شهادت رسیدند.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: امام باقر و فرزند بزرگوارشان امام صادق(علیهما السلام) احیاگر راه و روش پیامبر(ص) بودند و جهان اسلام بدلیل برخورداری از دانش این بزرگواران، مفتخر به داشتن فقه بسیار غنی و پرباری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار