مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به تدوین برنامه‌های فرهنگی و هنری استان در سال ۹۹ گفت : اجرای کامل این برنامه‌ها در مجموع ۶ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.
کد خبر: ۸۸۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 28 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،بهرام فاضلی‌زاد روز سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد که با حضور دکتر محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: بودجه اداره‌کل ارشاد در سال ۹۸، حدود ۷۶۰ میلیون تومان بوده است یعنی سرانه اعتبار فرهنگی برای هر نفر در استان کرمانشاه حدود ۳۳۰ تومان است که بسیار ناچیز است.

وی افزود: کل بودجه فرهنگی از کل بودجه کشور ۴۵ صدم درصد یعنی کمتر از نیم درصد است که از این نیم درصد ۱۶ دستگاه فرهنگی بهره مند می شوند که یکی از آنها وزارت فرهنگ و ارشاد است و این در حالی است که وزارت فرهنگ و ادارات کل استان‌ها باید پاسخگوی تمام مطالبات حوزه فرهنگ و رسانه در کشور باشد.

این مقام مسوول اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال جاری علاوه بر تامین اعتبار باید شرایط جامعه هم از نظر شیوع ویروس کرونا عادی شده باشد.

انجام فعالیت‌های فرهنگی بدون داشتن راهبردی غیرممکن است

وی انجام فعالیت‌های فرهنگی بدون داشتن راهبردی را غیرممکن دانست و گفت: تاکتیک‌های کوتاه‌مدت در این حوزه جوابگو نیست و ما هم براساس منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و دارای تنوع قومیتی، مذهبی و غیره است، با شناخت دقیق و عمیق از منطقه و سلایق مخاطب، برنامه‌های خود را تدوین کردیم.

فاضلی‌زاد افزود: براساس همین راهبرد از شهریور ۹۸ تا آذر ماه یعنی کمتر از سه ماه در یک بازدید میدانی در ۱۳ شهرستان با حدود ۶۵۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دیدار و نظرات کارشناسی آنها را در زمینه‌های مختلف شنیدیم که منجر به اصلاح برخی از امور شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای در سال ۹۸ برای بیشتر شهرستان‌ها گفت: در همین سال جشنواره تئاتر مرصاد و هرسین را داشتیم که در هر جشنواره حدود ۳۰۰ نفر به مدت سه شبانه‌روز در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و هرسین اقامت داشتند که از نظر رونق اقتصادی این شهرستان‌ها بسیار ارزشمند بود.

سینما استقلال کرمانشاه می‌تواند به یک مجتمع بزرگ فرهنگی و تجاری تبدیل شود

وی با اشاره به مشکلات مالکیتی که سینما استقلال کرمانشاه دارد، گفت: سینما استقلال ظرفیت بزرگی برای کرمانشاه است که اگر تامین اعتبار لازم صورت بگیرد می‌تواند به یک مجتمع بزرگ فرهنگی و تجاری تبدیل شود و اشتغال خوبی ایجاد کند.

فاضلی ‌زاد در پایان از رشیدی خواست باتوجه به ظرفیت‌های زیاد فرهنگی و هنری موجود در استان مانند انجمن گرافیک، خوشنویسی، موسیقی و تئاتر توجه ویژه‌ای به بودجه اداره‌کل ارشاد داشته باشد تا اهداف تعریف شده برای سال ۹۹ محقق شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار