نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است شرایط تحریم‌ها بهترین زمان برای تقویت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های این نهاد است.
کد خبر: ۸۸۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 28 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عبدالرضا مصری در آستانه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی (16 مرداد) با بیان اینکه جهاد دانشگاهی طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... فعالیت‌های خوبی داشته، اظهار کرد: یکی از مهمترین زمینه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی تبدیل ایده‌های نو و علم به کار و ثروت بوده که در این بخش شرکت‌های دانش بنیان متعددی در سراسر کشور در زیرمجموعه جهاددانشگاهی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در گذشته که محوریت تامین کالاها با واردات بود گاهی خستگی به تن جهاد دانشگاهی و مجموعه‌های وابسته به آن می‌ماند و آنطور که باید امکان استفاده از دسترنج فعالیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد فراهم نبود تا لذت پروژه‌هایی که اجرا می‌کنند را بچشند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز شرایط کشور تغییر کرده، یادآور شد: از یک سو اعتماد و اتکا به تولیدات و ظرفیت‌های داخلی افزایش یافته و ار سوی دیگر شرایط تحریم‌های ظالمانه باعث شده از دستاوردهای داخل کشور بیشتر استفاده شود و این ایام بهترین فرصت برای توسعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و مجموعه‌های وابسته به آن است.

مصری خاطرنشان کرد: امروز جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان باید تقویت شوند و در زمینه تولید اقلام مورد نیاز کشور پای کار بیایند تا در این شرایط تحریم نیازمند واردات کالاهای خارجی نباشیم.

وی از ظرفیت جوانان صاحب علم و ایده در کشور هم یاد کرد و ادامه داد: جهاد دانشگاهی با حمایت از این افراد و کمک به ورود آنها به بازار تولید هم در زمینه اشتغالزایی پای کار آمده و هم به تولیدات نو در کشور کمک کرده است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی پیش از این هم در این عرصه‌ها نقش خوبی ایفا کرده، گفت: توقع داریم در شرایط کنونی کشور جهاد دانشگاهی حوزه‌های کاری خود را گسترش دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار