ناهید فضلی در گفتگو با تابناک:
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:دوره پیش‌دبستان مهم‌ترین دوره و فرصتی برای شناسایی استعداد‌ها و توانمندی‌های کودک و تقویت و جهت دادن آن‌ها و نیز شناخت مشکلات یادگیری می‌باشد.
کد خبر: ۸۸۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 27 July 2020

ناهید فضلی درگفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به این‌که طبق اسناد فرادستی دوره‌ی پیش‌دبستان طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش، شامل دوره‌ای دو ساله رسمی و الزامی است که کودکان ۴ و ۵ سال تمام را تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و تربیتی قرار می‌دهد و به دو شیوه دولتی با مشارکت مردم و غیردولتی طبق قوانین مربوطه ایجاد و اداره می‌گردد.

وی افزود:اولیا جهت ثبت‌نام کودکان در دوره پیش‌دبستان دقت لازم را به‌عمل آورند و مراکزی که مجوز پیش‌دبستانی دارند حتما باید محتوای برنامه‌درسی را از اداره کل آموزش و پرورش استان دریافت نمایند زیراکه همسو بودن محتوای پیش‌دبستانی با پایه‌ی اول موجبات رشد همه جانبه و تربیت متوازن را به ‌وجود می‌آورد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد:مهم‌ترین هدف دوره پیش‌دبستانی ، رشد همه جانبه کودکان و کسب مهارت‌ در راستای توسعه، تقویت و هماهنگی توانایی‌های جسمی – حرکتی ، پرورش روحیه و رفتار عاطفی و ابراز صحیح عواطف در زمان و مکان مناسب، شناخت، کنترل و ابراز مناسب هیجانات و پرورش مهارت‌های ذهنی و افزایش دقت و تمرکز، ارتقای توانایی تفکر منطقی، حل مسئله و تصمیم‌گیری، پرورش خلاقیت، تقویت روحیه‌ی پرسشگری و ارتقای سطح مهارت تشخیص با بهره‌گیری از حواس پنج‌گانه و پرورش صفات اخلاقی و رفتارهای اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی ایرانی در حوزه اجتماعی، فردی و انس با قرآن و علاقه به یادگیری آن از مزایای گذراندن دوران پیش‌دبستانی برای نوآموزان است.

فضلی تاکید کرد:نوآموزانی که دوره پیش‌دبستانی را می‌گذرانند عملکرد تحصیلی خیلی بهتری به خصوص در دوره دبستان دارند . بیشتر فعالیت‌هایی که در پیش‌دبستانی انجام می‌شود، بر پایه بازی‌های خلاقانه ، مفاهیم دروس پایه ، آشنایی با قوانین و مقررات آموزش رسمی ، تعامل با معلم و همکلاسی‌ها ، حفظ محیط زیست می‌باشد و نوآموزان که دوره‌ی پیش را نگذراننده‌اند، در پایه اول تحصیلی با چالش‌های تحصیلی مواجه خواهند شد.

 

وی گفت:رؤسای مناطق و مدیران مدارس دولتی و غیردولتی نیز موظف هستند با اطلاع‌رسانی و تمهید استلزامات ثبت‌نام نوآموزان دوره پیش‌دبستانی؛ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، شیوه‌نامه ثبت نام ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را اجرا کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایانتصریح کرد:برای وزارت آموزش و پرورش حضور نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی به اندازه حضور کلاس اولی‌ها بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا و سناریورهای پیش بینی شده از طرف وزارت در وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز جهت بازگشایی مدارس در نظرگرفته شده دارای اهمیت و یکسان می‌باشد و و جهت آموزش نوآموزان عزیز فعالیت‌های بسیار متنوع و جذاب در راستای رشد همه جانبه از قبیل (کتاب های کار –درسنامه دست ورزی، شبکه شاد و... )در نظرگرفته‌ایم ،که می بایستی به منظور دسترسی به این آموزش‌ها کلیه والدین نسبت به ثبت نام نوآموزان خود در سامانه سناد اقدام نمایند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار