رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: کرونا ویروس یک خط قرمز دارد، خط قرمز کرونا ازدحام است، از هر گونه اجتماع که افراد را در کنار هم قرار می‌دهد، پرهیز کنید.
کد خبر: ۸۸۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 27 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،سیاوش وزیری در خصوص وضعیت ویروس کرونا در استان، اظهار داشت: طی روز‌های گذشته روند مراجعات سرپایی و بستری شدن در بخش‌های عمومی و مراقبت‌های ویژه کاهش داشته است.

وی با تاکید بر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، اظهار داشت: کرونا را نمی‌توان به بازی گرفت، اگر جان خودمان در ابتلا از آن به خطر نیفتد مطمئنا جان دیگران (سالمندان، بیماران زمینه‌ای و...) را به خطر خواهیم انداخت.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه (مختص بیماران کرونایی) گفت: متاسفانه دیده می‌شود نوجوانان و جوانان در استفاده از ماسک جدی نیستند، ماسک امروزه باید به صورت فرهنگ، همانند یک پوشش رسمی جدی گرفته شود و در تمام معاشرت‌های چهره به چهره باید از آن استفاده شود.

وی بر جدی بودن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز تاکید داشت و افزود: باید به این موضوع توجه شود که هر کسی که در کنار ما است، ناقل ویروس کرونا است، الان در شرایط پیک کرونا هستیم هر نوع بیماری تب‌دار، سرفه و تنگی نفس را باید به کرونا نسبت داد و از افرادی با این علائمی دوری کرد.

وزیری خاطرنشان کرد: کرونا ویروس یک خط قرمز دارد، خط قرمز کرونا اجتماع و ازدحام است از هر گونه خروج از منزل به نیت مهمانی، تولد، عزاداری، عروسی و هر فعالیت دیگری که روند اجتماعی آن به شکلی است که افراد را در کنار هم قرار می‌دهد، پرهیز کنید.

وی ادامه داد: این خطر قرمز ویروس کرونا را اگر رعایت کنند و ایجاد ازدحام نشود با توجه به اینکه انتقال بیماری فرد به فرد است، تدریجا روند این بیماری کنترل می‌شود و با رعایت همین امور ساده می‌توانیم طی هفته و ماه‌های آینده این روند رو به کاهش را همچنان داشته باشیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی در توضیح علایم پوستی کرونا، اضافه کرد: شکلی از درگیری پوستی و عروقی در کرونا داریم که با ایجاد ضایعاتی کهیر مانند خود را نشان می‌دهد از این رو کهیر را می‌توان از علائم و نشانه‌های بالینی بیماری کرونا ویروس دانست.

وی در خصوص احتمال دوباره‌گیری کرونا، گفت: در مورد بازگشت علائم و ابتلای مجدد، نمی‌توان پاسخ علمی دقیقی داد، تصور بر این است شاید کسانی که یک‌بار مبتلا شده‌اند دارای آنتی‌بادی‌های حفاظتی هستند و دیگر ابتلا مجدد را تجربه نمی‌کنند، ولی این اصل علمی ثابت شده‌ای نیست.

وزیری تصریح کرد: سعی کنید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابتلای مجددی نداشته باشید، مردم تا اینجا خوب مشارکت داشته‌اند، کرونا با سرئی هوا اوج می‌گیرد به استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد، تماس و تجمع عادت کنید تا تدریجا روند این بیماری کنترل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار