استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام با اشاره به لزوم اهدای بیشتر خون تاکید کرد: روندی که براساس آن اهالی این استان از بهترین و بیشترین اهداکنندگان خون در کشور هستند نباید تحت تاثیر شایعه‌های مجعول و کذب قرار گیرد و روند اهدای خون را مختل کند.
کد خبر: ۸۸۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 26 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی‌دشتکی بعد از بازدید از مرکز انتقال خون شهر ایلام و اهدای خون خود گفت: شرایط شیوع کرونا و به تبع آن افزایش نیاز مردم به دریافت خدمات درمانی، اهدا و تامین بیشتر خون از طریق مراجعه به انتقال خون را بیش از پیش محسوس و جدی کرده است.

وی با ذکر اینکه در شرایط شیوع کرونا بیش از پیش بخش درمان، نیازمند اهدای خون توسط افراد نیکوکار استان است، توصیه کرد: مردم خیر استان ایلام یک بار دیگر با به راه انداختن پویش اهدای خون حس نوع دوستی خود را به نمایش بگذارند.

استاندار ایلام همچنین از طرح شایعه بی‌اساس احتمال سرایت بیماری کرونا هنگام اهدای خون انتقاد کرد و گفت: این شایعه بی‌اساس نباید باعث کاهش رغبت اهداکنندگان خون شود.

وی یادآور شد: این شایعه که در هنگام اهدای خون احتمال سرایت بیماری کرونا هست بی‌اساس بوده و مطلبی مجعول است.

سلیمانی‌دشتکی ابراز امیدواری کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر چه سریع‌تر استان ایلام از حیث تهدید و مخاطره شیوع اپیدمی کرونا از شرایط قرمز و بحرانی عبور کند.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام نیز در مورد وضعیت اهدای خون و مشارکت مردم در این زمینه اظهار داشت: اداره کل انتقال خون در همه حال موظف به تامین خون سالم برای بیماران بوده و البته این تامین خون منوط به همکاری اهداکنندگان است.

دکتر سحر سنایی افزود: شیوع کرونا مراجعه مردم برای اهدای خون را کاهش داد که با انتشار فراخوان‌های عمومی متعدد از طریق رسانه‌ها و ارسال پیام کوتاه به اهداکنندگان مستمر و باسابقه از مردم خواسته شد جهت اهدای خون به این پایگاه مراجعه کنند.

وی گفت: در اسفند و فروردین ماه امسال مردم با توجه به دستورات و توصیه‌های اکید دانشگاه علوم پزشکی و مسوولان به منظور مهار ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن در منازل ماندند و این موضوع باعث کاهش مراجعه مردم به انتقال خون بود.

سنایی تاکید کرد: در حالی که نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و بیماران هر لحظه به دریافت خون و فرآورده های خونی نیاز دارند و باتوجه به اینکه عمر برخی از فرآورده ها مانند پلاکت کوتاه و تنها تا سه روز است بنابراین باید به طور مستمر و مداوم این گونه از فراورده ها تهیه و تامین شود.

وی توضیح داد: تنها راه تامین این فراورده ها از طریق اهدای خون است که مردم در این روزهای سخت و حساس با مراجعه به انتقال خون استان ایلام نسبت به اهدای خون اقدام کنند و با اهدای خون خود به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه تمام پروتکل های بهداشتی و پیشگیرانه از بیماری کرونا با دقت در انتقال خون استان ایلام عایت می شود لذا اهداکنندگان بدون هیچ واهمه و تشویشی نسبت به این ویروس اقدام به اهدای خون کنند و آگاه باشند که بیمارانی چون هموفیلی و تالاسمی به طور دائمی نیازمند دریافت خون اهداکنندگان هستند.

سنایی یادآور شد: با مدیریت درست، مشکلی در زمینه ذخایر خونی استان و تامین نیازهای خونی و فرآورده‌های خونی بیماران وجود ندارد ولی به هر صورت برای استمرار پایدار ذخایر خون و فروآرده‌های خونی، پایگاه انتقال خون استان نیازمند همکاری و مراجعه مردم به منظور اهدای خون است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار