فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: شقی‌ترین دشمنان نظام اسلامی را در عملیات مرصاد نابود کردیم.
کد خبر: ۸۸۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 26 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر، سردار بهمن ریحانی در ویژه برنامه گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تفکر پیامبرگونه خود قطعنامه را پذیرفتند و فرمودند برای رضای خدا، حفظ نظام و به دور بودن از توطئه‌های دشمن قطعنامه را پذیرفتم.

وی افزود: در پایان جنگ تحمیلی رژیم بعثی عملیات گسترده‌ای را در جنوب و غرب علیه کشور ما با نیروی انسانی بیشتر و تجهیزات بسیار قوی‌تر آغاز کرد به زعم اینکه رزمندگان پس از هشت سال جنگ تحمیلی خسته و ضعیف شدند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: امام راحل با پذیرش قطعنامه دشمن را خلع سلاح کرد و در واقع آنها ابزاری برای امتیاز گیری نداشتند زیرا اسرای ما بیشتر از آنها بود و خاکی در دست دشمن نداشتیم حتی بخشی از خاک دشمن هم در دست ما بود بنابراین باید کاری می‌کردند.

سردار ریحانی خاطرنشان کرد: نیروهای نفاق از شقی‌ترین افراد و با التقاطی ترین تفکر بودند که پس از پذیرش قطعنامه بسیج شدند و عملیات سنگینی از جنوب علیه کشور ما آغاز شد.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در غرب تعداد کمتری نسبت به جبهه جنوب داشتند، عنوان کرد: همچنین در سه محور قصرشیرین، سرپلذهاب و کرند عملیاتی علیه کشور آغاز شد و به تصور اینکه مدافعان نظام خسته هستند و توانایی مقابله با آنها را ندارند و می‌توانند در زمان کوتاهی امتیاز زیادی از ما بگیرند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با این تفکرات غلط و محاسبات اشتباه جبهه‌ای توسط نیروهای نفاق که پس از پذیرش قطعنامه نمی‌توانستند کاری کنند راه اندازی شد و در واقع رژیم بعثی بستر را برای ورود منافقین فراهم کرد به گونه‌ای که پس از پذیرش قطعنامه عراق یک سناریو علیه کشور ما راه انداخت.

سردار ریحانی گفت: همزمان با تهاجم نیروهای نفاق عملیات روانی نیروهای بعثی در کرمانشاه و اطراف آغاز شد و ترس و وحشت را بر اذهان عمومی مستولی کرد که اگر بیایند همه را خواهند کشت.

وی گفت: منافقین از پست ترین دشمنان نظام بودند و ضربه‌های زیادی از رزمندگان ما خورده بودند و در واقع بغضی از رزمندگان به دل داشتند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به صحنه‌های دلخراش به شهادت رسیدن مردم بی گناه افزود: اگرچه جنگ قوانینی دارد که باید به آنها احترام گذاشت اما جنایات منافقین خارج از تصور بود تا جایی که حتی افرادی که به نظام وابستگی نداشتند برای مقابله با منافقین حضور پیدا کردند و درخواست سلاح می‌کردند.

سردار ریحانی با یادآوری یاد شهید صیاد شیرازی و شهید شوشتری که در این عملیات نقش مؤثری داشتند، گفت: عملیات مرصاد نه تنها افتخاری برای مردم کرمانشاه بلکه برای همه کشور است که در آن شمار افراد متقاضی اعزام به قدری افزایش یافت که سپاه از تجهیز آنها عاجز شده بود و این افتخاری برای امام راحل، مقام معظم رهبری و خانواده شهدا است.

وی خاطر نشان کرد: در این عملیات لشکر ۸۱ زرهی ارتش و تیپ نبی اکرم (ص) یگانهای خط شکن از استان کرمانشاه بودند که شهدای زیادی را تقدیم کردند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان داشت: در عملیات مرصاد بزرگترین و شقی‌ترین دشمنان خود را نابود کردیم البته تعدادی از آنها فرار کردند.

سردار ریحانی عنوان کرد: در هیچ تاریخی از دفاع مقدس ملت ایران تا این اندازه با هم متحد نشده بودند تا جایی که افرادی که به نظام وابسته نبودند منافقین را خائن به کشور و ملت ایران قلمداد می‌کردند.

وی با بیان اینکه مدیریت و فرماندهی ولی‌فقیه زمان یعنی امام راحل دست آنها را کوتاه کرد، ادامه داد: ملت ایران هر زمانی که با هم متحد شوند و هدف ارزشمند را دنبال کنند می‌توانند بر دشمن غلبه کنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نباید منافقین را تنها ۵ هزار نفر نیرو قلمداد کنیم بلکه تمام جامعه استکبار جهانی پشتوانه آنها بودند، گفت: امروزه هم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در یک آمادگی کامل اعتقادی و تجهیزاتی به سر می‌بردند و از نظر تجهیزاتی قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیستیم ایران اکنون کشوری بسیار مقتدر است.

سردار ریحانی با بیان اینکه اقتدار امنیتی جدا از امنیت است، خاطرنشان کرد: در حالی که دشمن سناریوهای ۴۰ ساله و تهدیدات سیاسی، اقتصادی و نظامی را علیه ما اعمال کرده اما کشور ایران امن ترین کشور منطقه است و بزرگترین پایگاه مردمی جهان متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است که این اقتدار به پشتوانه مردمی است که معتقد به ایستادگی در مقابل تهاجمات دشمن هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار