رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به لحاظ انجام تست کرونا در کشور رتبه ششم را دارد.
کد خبر: ۸۸۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 26 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،رامین رضایی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا آموزش زیادی از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها و... صورت گرفته اما مثل اینکه از اثر بخشی زیادی برخوردار نبوده تا مردم عمق فاجعه را آنچنان که هست، درک کنند.

وی با یادآوری آمارهای از مبتلایان و مرگ و میرها براثر کرونا در دنیا تا روز گذشته، گفت: تعداد مبتلایان در دنیا از مرز ۱۶ میلیون گذشته که ۶۵۰ هزار مرگ ثبت شده و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۵ هزار نفر مورد جدید آلوده در دنیا شناسایی شده است، این تهدید‌ها را باید احساس کرد.

رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در ایران ۲۹۰ هزار مبتلا داشته‌ایم که ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان ما جان خود را از دست داده و طی ۲۴ ساعت حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مورد جدید در کشور شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار هستند یعنی هیج جای کشور برای مسافرت امن نیست، در بعضی از استان‌ها مانند زنجان جوانان بسیار درگیرتر از دیگر سنین بوده است.

رضایی گفت: تا چهارم مردادماه روزانه ۵ هزار نفر در ایران به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده که یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد در مراکز درمانی بستری می‌شوند و ۳ هزار و ۷۰۰ نفر باقی‌مانده به بخش‌های مراقبت ویژه نیاز دارند.

وی با بیان اینکه تا چهارم مردادماه حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ مورد تست تشخیص کرونا در کشور انجام شده است، افزود: استان کرمانشاه به لحاظ انجام تست کرونا در کشور رتبه ششم را دارد و براساس تحقیقات میدانی ۶۵ درصد مردم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ما با یک مشکل مزمن فرسوده و زمان بر کرونا مواجه هستیم، افزود: حدود هفت ماه است سیستم درمان درگیر این بیماری هستند که ابتلای روز افزون کادر بهداشت و درمان را به همراه دارد.

وی ادامه داد: 150 هزار نفر از کادر بهداشت و درمان تا کنون شهید شده‌اند که 21 درصد پرستاران، 19 درصد پرسنل بیمارستانی اعم از خدمات، آزمایشگاه، تاسیسات و...، 28 درصد پزشک عمومی و 32 درصد پزشک متخصص بوده که اگر مردم کمک نکنند نباید انتظار داشته باشیم به راحتی از این وضعیت بگذریم.

این مسؤول گفت: اگر ماسک نزنیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم، پاییز و زمستان سختی در پیش خواهیم داشت با این تصور که وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا، خوب شده سست نشویم اگر رعایت نکنیم این وضعیت شکننده است.

وی تصریح کرد: دارویی که درمان قطعی برای کرونا باشد هنوز در دسترس نیست نیست در نتیجه این نشان می‌دهد که موضوع را باید جدی بگیرم و رعایت کنیم.

رضایی اضافه کرد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری از تجمع، تردد، تماس تا حد امکان خودداری شود، حتما استفاده از ماسک و دستکش را مدنظر داشته و از حضور در اجتماعات به خصوص عزا و عروسی جدا خودداری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار