کد خبر: ۸۷۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 21 July 2020

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر به استان‌های معین خرمشهر در اربعین هستند، گفت: سال گذشته شهرداری‌های این استان‌ها در سفرهای اربعین در شلمچه کمک زیادی نکردند؛ اگر شهرداری‌های استان‌های معین در کنار ما نباشند، شهرداری خرمشهر به تنهایی توانایی هندلینگ و خدمات‌رسانی در اربعین حسینی را نخواهد داشت.

محمد حیدری در نشست ستاد استانی اربعین حسینی که امروز (۳۰ تیرماه)، برگزار شد، اظهار کرد: امسال پروژه تعریض جاده خرمشهر به اهواز به طول ۱۱۰ کیلومتر در سطح ملی در چارچوب یک تفاهم نامه سه جانبه مصوب شد. مقرر شده بود اولویت اجرای فاز نخست پروژه که ۱۶ کیلومتر بود، از خرمشهر آغاز شود تا نگرانی و دغدغه موجود در مورد تصادفات و کم عرض بودن جاده در ایام تردد زائران اربعین حسینی و راهیان نور رفع شود اما متاسفانه اولویت‌ها جابه‌جا شد و این پروژه از اهواز به خرمشهر شده است بنابراین امیدواریم در چارچوب الزامات ستاد اربعین حسینی (ع)، اجرای این پروژه از خرمشهر انجام شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز پروژه ایجاد یک کلینیک در مرز شلمچه در دست است که به مرحله پایانی نرسیده و همچنان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. انتظار می رود این مرکز، برای بهره بردن اهالی روستاهای اطراف مرز شلمچه و زائران راهیان نور و اربعین حسینی(ع) به بهره‌برداری برسد.

فرماندار خرمشهر گفت: مساله پارکینگ معضل بزرگی در خرمشهر است. در سال‌های گذشته، پروژه پارکینگ مرز شلمچه در سه فاز اجرا شده است. در پروژه سال گذشته بیش از ۳۲ هکتار به طرح توسعه پارکینگ افزوده شد که مجوز ماده ۲۳ را ندارد و پیمانکار نیز مطالبات دارد. اگر مجوزه ماده ۲۳ را اخذ نکنیم و تعیین تکلیف نشود، در مدیریت پارکینگ با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

حیدری ادامه داد: استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر به استان‌های معین خرمشهر در اربعین هستند. علیرغم اینکه منطقه آزاد اروند، زمین‌هایی برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی به این استان‌ها داده است اما آنها استقبالی نکرده‌اند. همچنین سال گذشته شهرداری‌های این استان‌ها در سفرهای اربعین در شلمچه کمک زیادی نکردند؛ اگر شهرداری‌های استان‌های معین در کنار ما نباشند، شهرداری خرمشهر به تنهایی توانایی هندلینگ و خدمات‌رسانی در اربعین حسینی را نخواهد داشت و با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به مشکلات کمبود آب خرمشهر تصریح کرد: تامین ۹۵ هزار مترمکعب آب، سهمیه خرمشهر از طرح آبرسانی غدیر است و یکی از مسائل موجود، افزایش نیافتن سهمیه آب خرمشهر در ایام اربعین است. لوله‌کشی مناسبی نیز در مسیر مرز شلمچه وجود ندارد.

فرماندار خرمشهر افزود: سیستم جمع‌آوری و دفع فاضلاب نیز در مرز شلمچه وجود ندارد و این مساله در سال‌های گذشته مشکلات جدی و عدیده‌ای ایجاد کرده است که باید به این موضوع پرداخته شود.

وی بیان کرد: همکاران انتظامی و پلیس راهور نیز انتظار دارند که هنگام استقرار در مرز شلمچه در اربعین، کانکس‌های مجهز به کولر داشته باشند که باید این نیاز تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار