در گفت‌وگوی تابناک تبریز با مدافع سلامت استان مطرح شد:
دکترمنجم گفت: معاونت آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی استان به خاطر یک انتقاد ساده در خصوص استفاده اجباری از پزشکان که توسط وزیر بهداشت نیز تایید و با دستورش حذف شد از منتقد موضوع، شکایت قضایی کرده است.
کد خبر: ۸۷۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 19 July 2020

به گزارش تابناک تبریز؛ دکترحمید منجم از فعالین سیاسی، اجتماعی استان، جزو پزشکانی است که از روزهای نخست مبارزه با کرونا در صف مقدم این جهاد حضور داشته و کماکان مشغول خدمت رسانی و درمان بیماران کرونایی است.
اخیرا باخبر شدیم که این مدافع سلامت بواسطه شکایت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، در دادگاه حضور خواهد یافت تا از خود دفاع کند. برای بررسی بیشتر ابعاد ماجرا و همچنین آخرین وضعیت کرونا در تبریز و استان مصاحبه ای با ایشان انجام گرفته است که می خوانیم .

 

نظر شما در خصوص اوضاع مدیریت کرونا در استان چیست؟ آیا موافقید که محدودیت های بیشتری اعمال شود؟

متاسفانه شاهدیم که با وجود تلاش مدافعین سلامت ، استان ما جزء استان هایی است که در وضعیت قرمز قرار دارد. باید ابتدائا عرض کنم که استان ما جزو آن دسته از استان هایی است که همه ظرفیت های مادی و معنوی برای مقابله با کرونا یک صدا پای کار آمدند. مثلا امام جمعه محبوب تبریز، استاندار خدوم ، سپاه ، بسیج و ... اما متاسفانه دستگاه متولی این مبارزه یعنی دانشگاه علوم پزشکی، آنچنان که باید و شاید نتوانست در عرصه مدیریت و برنامه ریزی از این موهبت استفاده نماید و لذا وضعیت امروز جای تاسف دارد. درمورد محدودیت ها هم معتقدم که اگر در ماه نخست بر اساس ابلاغیات ستاد فرماندهی کرونا کشور عمل میشد امروز هم وضعیت بهتری داشتیم و هم مجبور نبودیم دوباره محدودیت ها را اعمال کنیم

 

بعنوان یک پزشک و فعال در عرصه این جهاد ، وقتی که شندید از شما شکایت شده است چه حسی به شما دست داد ؟

واقعا از برخورد برخی از دوستان در عدم تحمل نقدپذیری متاسف شدم. البته قبل از اینکه بعنوان یک سرباز کوچک در صحنه مبارزه با کرونا بخواهم نظرم را عرض کنم مایلم بعنوان یک فعال اجتماعی عرض کنم که دانشگاه علوم پزشکی در دوران مدیریت آقای صومی برخوردی چکشی با منتقدین و رسانه ها را جایگزین مدارا و تعامل نموده است. همه به یاد داریم که دکتر جبارزاده استاندار اسبق، اعلام کرد هیچ دستگاه دولتی حق شکایت از رسانه ها را ندارد. اما چند ماه بعد ، آقای صومی در خصوص انتشار مطلبی در خصوص دریافتی های نجومی ایشان از دانشگاه و ساخت کلینیک سلامت توسط ایشان در زمان مدیریتشان در پایگاه های خبری به جای پاسخ اقناعی به جامعه، از پایگاه خبری زیتون شکایت کرد . این رویه را دکتر پورمحمدی هم اعلام کردند که هیچ مدیر یا دستگاه دولتی حق شکایت از رسانه ها را ندارد.اما بازهم می بینیم که دانشگاه از پایگاه های خبری دیگری چون پایگاه خبری نصر هم شکایت کرده است. از بنده هم شکایت کرده اند و اینها نشان از آن دارد که برخی از مدیران شناخت و درک صحیحی از برخورد با نقد و ماهیت عملکرد رسانه ها و کنش گران سیاسی اجتماعی ندارند.

ماجرای شکایت دانشگاه از شما چیست؟
بنده مطلبی کاملا علمی و تخصصی در مورد سیاست های اعمالی غلط دانشگاه در بعد آموزشی و بکارگیری اجباری و تهدید آمیز دانشجویان نوشته بودم که بعدها هم شخص وزیر ابلاغیه ای صادر و این رویه غلط را برچید که این خود نشان می داد حرف و سخن ما کاملا منطقی و علمی است. معاونت آموزشی دانشگاه کل مطلب را بی خیال شده ، آن وسط یک کلمه پیدا کرده و میگوید شما که نوشته اید ، نامه معاونت دانشجویی به دانشجویان سخیفانه بوده است این توهین به ما محسوب میشود.

جالب اینجاست که ادعای این بزرگواران توهین به فرد معاون آموزشی دانشگاه است و سیستم دانشگاه علوم پزشکی با پول بیت المال که باید صرف خدمت به مردم و حل مشکلات حقوقی سیستم شود، برای این معاون محترم وکیل اختیار کرده اند و کلی هزینه برای بیت المال تراشیده اند و این نوع استفاده از ظرفیت های سیستم دولتی، جای تاسف دارد

حرف من این است این عزیزان که اینقدر به مطالب رسانه ها حساس هستند چرا در مورد انتقادات و پیشنهادات سکوت اختیار می کنند و پاسخ اقناعی به مخاطبان نمیدهند؟

به هرحال معتقدم این برخوردهای چکشی راه به جایی نخواهد برد . ما در خط مقدم مبارزه با کرونا حاضریم ، ما در تمامی عرصه هایی که توانایی حضور داشته باشیم پای کار انقلاب هستیم ، ما تابع رهبری عزیزمان هستیم.
انتقادی هم به روند طی پرونده در سیستم قضایی داشتم که پرونده ما باید در دادگاه مطبوعات و با حضور هیئت منصفه بررسی میشد که متاسفانه به دادگاه کیفری ارجاع شده است ولی بنده به سیستم قضایی کشور اعتماد کامل داشته و به روند دادرسی خوشبین هستم
به شخصه از امام جمعه محبوب و انقلابی استان، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران،روحانیت معزز، اساتید دانشگاه ، پزشکان، همکاران رسانه ای استان ، فعالین اجتماعی_فرهنگی استان، احزاب و جمعیت های سیاسی استان، دانشجویان، نمایندگان محترم مجلس و تمامی دوستانی که پیگیر موضوع بنده بودند تشکر ویژه دارم و اعلام میکنم به هیچ وجه فشارها راه ما را تغییر نخواهد داد و ما بر عهدی که با خون خود با نظام مقدس اسلامی بسته ایم پایبندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :