رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:یک نماینده: ۲۰ درصد خانه‌های تهران خالی است / دانشگاه علوم پزشکی: سرایت ویروس کرونا در قم سه تا پنج برابر افزایش یافته است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 15 July 2020
 
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
یک نماینده: ۲۰ درصد خانه‌های تهران خالی است

ابراهیم عزیزی، نماینده مجلس یازدهم در صحن علنی امروز و در موافقت با طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر مالیات مستقیم گفت: مردم امروز منتظر تصمیم عاقلانه مجلس درباره مسکن هستند و اگر با این موضوع عقلایی برخورد نکنیم تاثیر زیادی بر حوزه مسکن خواهد گذاشت. او ادامه داد: بر اساس استانداردای بین المللی ۴ تا ۵ درصد خانه خالی آمار پذیرفته شده است، اما در کشور حدود ۱۰ و در تهران نزدیک ۲۰ درصد خانه‌ها خالی است. عزیزی تصریح کرد: باید سمت ساخت مسکن برویم و این موضوع با تولید آن منافاتی ندارد، مردم توقع دارند به مسئله واقع بینانه نگاه شود. نماینده مجلس یازدهم گفت: دولت انگیزه جدی و لایحه‌ای در این حوزه نداشته است. او اظهار کرد: مسکن باید تجاری سازی شود وزارت اقتصاد آمار می‌دهد که در سال ۸۵، ۴.۲ درصد خانه‌ها خالی بوده است که در سال ۹۹ احتمالا این آمار به بالای ۱۵ درصد می‌رسد. عزیزی یادآور شد: بازار مسکن دچار دلالی است. چه پاسخی برای ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار واحد خالی عرضه نشده وجود دارد؟ باید این موضوع با اولویت به صورت اضطراری حل شود و مردم منتظر جلوگیری از احتکار مسکن هستند.

دانشگاه علوم پزشکی: سرایت ویروس کرونا در قم سه تا پنج برابر افزایش یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: میزان سرایت ویروس کرونا در قم در هفته‌های اخیر سه تا پنج برابر افزایش‌یافته است که در این شرایط تجمعات باید به حداقل ممکن برسد و مردم نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش نمونه‌های مثبت کرونا در کشور هستیم. وی افزود: یکی از تحقیقات معتبر انجام‌شده در اروپا نشان از دیده شدن جهش در ویروس کووید ۱۹ است که با این جهش میزان سرایت ویروس افزایش‌یافته است. تا یک ماه قبل تعداد تست‌های مثبت انجام‌شده در استان کمتر از ۱۵ درصد از کل تست‌های انجام‌شده بود که امروز این آمار به ۵۰ درصد افزایش‌یافته و این جهش در ویروس کرونا مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرارگرفته است. وی ادامه داد: در تحقیقات انجام‌شده، اگرچه میزان سرایت این بیماری افزایش‌یافته، ولی خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر این بیماری با جهش صورت گرفته افزایش نیافته است.

واکنش همایون شجریان به ادعای احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی، از عملکرد دوران ریاست دولت خود در حوزه موسیقی دفاع کرد. او در بخشی از سخنانش، به ممنوعیت فعالیت محمدرضا شجریان اشاره کرد؛ ممنوعیتی که اتفاقا در همان دولت اتفاق افتاد، هر چند که در این مصاحبه اعلام شد: «شجریان را دوست دارم و هرکس در انتخابات می‌تواند به هر کسی که دوست دارد، رای بدهد». او در بخشی از سخنان خود به دیدار اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون وقت خویش که این روز‌ها در زندان است، با محمدرضا شجریان اشاره کرد. درباره درستیِ این سخنان، نظر همایون شجریان را جویا شدیم. همایون شجریان در پاسخ به این سخنان، با اشاره به شرایط این روز‌های پدرش، به ایسنا اعلام کرد: «درباره این موضوع، پدر در شرایطی نیستند که صحبت کنند. ملاقاتی که در مصاحبه به آن اشاره می‌کند، این تصور را پیش می‌آورد که پس از انتخابات ۸۸، دیداری با معاون اول رییس دولت نهم اتفاق افتاده و از سوی پدر هم هیچ‌گاه به آن اشاره‌ای نشده است. در همین‌جا قویا چنین مطلبی را تکذیب می‌کنم. به هیچ وجه این‌گونه صحت ندارد.» او افزود: «خاطرم است در سال ۸۷ اواخر دوره اول دولت و پیش از انتخابات بعدی، ماجرایی که به نظر پدر برنامه‌ریزی شده می‌توانست باشد، عصبانی‌شان کرده بود. پس از عمل جراحی ریه که عده‌ای از هنرمندان و بازیگران به دیدار و عیادت پدر می‌روند، یکی از هنرمندان پیشکسوت، با معاون یادشده سرزده وارد می‌شود و پدر متعجب از حضور ایشان، بر خلاف میل و به شرط ادب، سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند. از جزییات خواسته ایشان بی‌اطلاع هستم، همین‌قدر می‌دانم که گویا پیشنهاد‌هایی مطرح می‌شود که پدر با بی‌اعتنایی، با آن‌ها مخالفت می‌کنند و ایشان جمع را ترک می‌کند.»

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم

 اسماعیل نجار در جلسه جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهر تهران اظهار کرد: بعد از زلزله دماوند و فیروزکوه، جلسه مفصلی با حضور کارشناسان موسسه ژئوفیزیک تشکیل دادیم تا رفتار مردم در ارتباط این زلزله و گسل‌ها را بررسی کنیم. همچنین پس از پایان هر زلزله و زلزله اخیر، گزارشی از مؤسسه ژئوفیزیک تهیه می‌شود که در پایان این گزارش مسئولان مربوطه در این موسسه یادآوری می‌کنند که زلزله خبر نمی‌کند و همواره باید آماده باشیم. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: رفتار مردم در برابر زلزله ملارد علی‌رغم همه اقدامات و آموزش‌ها، خیلی مناسب نبود و تهرانی‌ها غافلگیر شدند همچنان تردد در آن مقطع در شهر تهران بسیار سخت و دشوار بود لذا همواره باید آمادگی لازم را در این مواقع داشته باشیم. نجار همچنین با اشاره به اینکه چنانچه زلزله بالای ۷ ریشتری در تهران بیاید شرایط سخت و دشواری را در پی خواهیم داشت، گفت: بنابر اعلام سازمان مسئولان بهشت زهرا (س) تعداد قبور حدود ۲۵ هزار قبر پیش‌بینی شده است، اما کافی نیست. وی افزود: یکی از موضوعاتی که به‌صورت جدی پیگیری شده، مسئله پد‌های بالگرد در تهران است که این مسئله مصوب و مشخص شده و جا‌هایی که امکان فرود بالگرد‌ها وجود دارد نیز تعیین شده است و از ظرفیت‌های نیرو‌های نظامی نیز استفاده خواهیم کرد.
 
روایت مجید انصاری از ابعاد شرعی و حقوقیِ نزدن ماسک

انصاری گفت: همان طور که فردی نمی‌تواند منبع آب یک روستا و شهر را آلوده کند و جان مردم را به خطر بیاندازد، نمی‌تواند با ماسک نزدن فضای تنفس مردم را هم آلوده کند.وی گفت: ویروس کرونا به سرعت همه قاره‌ها را در نوردیده و همه صاحبان علم و فن‌آوری را به زانو درآورده است. نمی‌شود فکر کرد مبارزه یا مواجهه با کرونا فقط امر شخصی است. امروز ماسک زدن در جوامع از مسئله شخصی خارج شده و به یک مسئله اجتماعی تبدیل شده است.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اضرار به نفع و اضرار به غیر به حکم صریح آیه قرآن به لحاظ شرعی وجود دارد. وقتی عده‌ای ماسک نمی‌زنند این احتمال وجود دارد نوعی مشارکت در قتل نفس صورت بگیرد، مثلا وقتی پدر خانواده بدون توجه به این مسئولیت خود را در معرض آلودگی قرار می‌دهد و خانواده خود را آلوده می‌کند، مشارکت در قتل دیگران کرده است. این موضوع از نظر فقه اسلامی دارای مسئولیت بسیار بالایی است.وی گفت: از لحاظ حقوقی هم وارد کردن خسارت به دیگری باید جبران شود. اگر جان کسی گرفته شود چه طور می‌توان آن را جبران کرد؟ ضرر‌های اقتصادی و جانی که به کشور وارد شده است هم باید مورد توجه قرارگیرد. آسایش از دست رفته و در خطر افتادن جان پرستاران پزشکان و کادر درمان در میان است.
 
آخرین وضعیت حاجی دلیگانی پس از ابتلا به کرونا

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای که به کرونا مبتلا شده بود، در حال حاضر رو به بهبودی است.حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای از چند روز پیش به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه خانگی بود.وی امروز چهارشنبه در گفتگو با فارس از روند بهبودی خود خبر داد و گفت: امروز باید تست دیگری بدهم و اگر مشکلی نداشته باشم هفته آینده می‌توانم در جلسات مجلس حضور یابم.تا کنون ۱۵ نماینده به کرونا مبتلا شدند که عیسی جعفری نماینده بهار و کبودرآهنگ روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.
 
علت تعلل دولت در معرفی وزیر پیشنهادی صمت

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: منتظر هستیم که نمایندگان مجلس یازدهم،‌ مصوبه مجلس قبلی مبنی بر تشکیل وزارت بارزگانی را تعیین تکلیف کنند و آقای رئیس‌جمهور بر اساس آن یک یا دو وزیر به مجلس معرفی کند.حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی درباره تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: نمایندگاه مجلس دهم طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کردند که در شوای نگهبان نسبت به تبصره یک این طرح ایراد گرفته شد که در صورت تبدیل این طرح به مصوبه و قانون، رئیس‌جمهور باید یک یا دو وزیر معرفی کند؟.وی افزود: این طرح اکنون در مجلس شورای اسلامی است و مصوبات مجلس که مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد، مادامی که ایراد آن رفع نشود، در دستورکار مجلس خواهد ماند. ما منتظر هستیم که نمایندگان مجلس یازدهم،‌ مصوبه مجلس قبلی مبنی بر تشکیل وزارت بارزگانی را تعیین تکلیف کنند و آقای رئیس‌جمهور بر اساس آن یک یا دو وزیر به مجلس معرفی کند.معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: من در این باره با آقای قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و با رئیس کمیسیون اجتماعی که کمیسیون تخصصی ذیربط است صحبت داشتم و منتظر هستیم این مصوبه در اسرع وقت تعیین تکلیف شود که آقای رئیس‌جمهور بر اساس آن برای معرفی یک یا دو وزیر تصمیم بگیرد.
 
استیضاح رئیس جمهور نه تنها ضرورت ندارد بلکه خود مشکل آفرین است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: این که به ویژه در فضای کنونی مسائل از طریق استیضاح رئیس جمهور پیگیری شود، نه تنها این امر ضرورتی ندارد بلکه مشکل آفرین است و موجب وقفه در انجام امور می‌شود.پژمانفر خاطرنشان کرد: استیضاح در شرایط کنونی به حل مشکلات کمکی نمی‌کند بلکه مشکلی بر مشکلات دیگر می‌افزاید و کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دچار مشکلات بیشتر خواهد کرد.وی افزود: من از ابتدا در گروه استیضاح‌کنندگان رئیس جمهور نبودم و با این کار مخالفت داشتم.رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: امیدواریم دولت از فرصت ایجاد شده از ناحیه رهبر معظم انقلاب و از حمایت‌های مقام معظم رهبری استفاده لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد و به مردم خدمت کند.
 
بلژیک پرونده ۴ ایرانی را به «دادگاه کیفری» ارجاع داد

برخی منابع رسانه‌ای گزارش دادند که دادستانی بلژیک در پرونده ادعایی علیه ۴ ایرانی به اتهام تلاش برای اقدام تروریستی، این پرونده را به دادگاه کیفری ارجاع داده است.با گذشت بیش از یک سال از بازداشت چند ایرانی شامل «اسدالله اسدی» دبیرسوم سفارت ایران در اتریش به اتهام تلاش برای بمبگذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، برخی رسانه‌ها از اقدام دادستانی بلژیک در ارجاع پرونده ۴ ایرانی به دادگاه کیفری خبر دادند.۱۱ تیر ماه ۱۳۹۷ بلژیک و اتریش، همزمان با سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران به اروپا، اعلام کردند پنج نفر از جمله یک دیپلمات ایرانی را به ظن تلاش برای بمبگذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس بازداشت کرده اند.بر اساس اعلام بلژیک یک زوج ایرانی‌الاصل به این اتهام در پاریس بازداشت شدند و بروکسل مدعی شد، یک دیپلمات ایرانی هم با این زوج در ارتباط بوده است.از سوی دیگر در همان زمان عنوان شد که یک دیپلمات ایرانی در ایالت «بایرن» آلمان (اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش) بازداشت شده و قرار است برای سپری کردن روند استرداد به بلژیک، در دادگاهی در «بامبرگ» حاضر شود.
 
مولاوردی: آقای رئیسی از ما که گذشت...

معاون پیشین رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در واکنش به انتشار کیفرخواست صادره علیه خود در برخی رسانه‌ها، خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشت: آقای رییسی، از ما گذشت؛ نگذارید این شیوه‌های غلط به رویه و قاعده تبدیل شود!شهیندخت مولاوردی در کانال تلگرامی خود ادامه داد: امروز بشدت درگیرودار پیدا کردن داروی مادرم بودم که بواسطه تحریم‌ها مدتی است نایاب شده و ناگهان با پیام‌ها و تماس‌های مکرر خبرنگاران متوجه شدم رسانه‌هایی خاص پایکوبان و شادان خبر از صدور کیفرخواستی توسط دادسرای فرهنگ و رسانه داده اند، بدون آنکه قبلا کیفرخواست به متهم ابلاغ شده باشد!به عنوان یک حقوق خوان متعجب و متاسفم از این شیوه‌های غلطی که می‌رود تا به رویه و قاعده تبدیل شود!کجای دنیا با متهم چنین می‌کنند؟ و کجای قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی کیفری و مدنی ما چنین اجازه‌ای را می‌دهند که کانال‌های زرد و اقماری وابسته و منتسب به یک نهاد نظامی قبل از متهم به محتویات پرونده‌هایی که ساخته و پرداخته شده و سپس به مفاد کیفرخواست دسترسی داشته و اقدام به خبرسازی و نشر آن کنند؟!آقای رییسی! در اثنای بازپرسی‌ها در دادسرای فرهنگ و رسانه به شما پیام دادم که آیا در جریانید در این دادسرا چه می‌گذرد و ر‌ویه‌های سابق کماکان ادامه حیات می‌دهد؟! و هنوز جولانگاه چه کسانی است؟!
اما دریغ و درد! آنچه البته به جایی نرسد فریاد است…
 
رئیس کمیسیون اصل نود انتخاب شد

با اکثریت آرای نمایندگان نصرالله پژمانفر به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود مجلس انتخاب شد.در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ تیرماه) مجلس با اکثریت آرای نمایندگان حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شد.نمایندگان از میان ۴ گزینه مطرح برای ریاست اصل نود نصرالله پژمانفر را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند.نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد، حسن شجاعی علی‌آبادی نماینده مردم ابهر، سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران و سید محمود نبویان نماینده مردم تهران کاندیدا‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ بودند.
 
شیرزاد: شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد چه کسی کاندیدای اصلاحات باشد
 
شیرزاد  درباره رابطه اصلاحات و انتخابات ۱۴۰۰ توضیح داد: اساساً در هر انتخاباتی مهم‌ترین مساله اصلاح‌طلبان بحث تعیین صلاحیت است. متاسفانه دست اصلاح‌طلبان در انتخابات باز نیست و نمی‌توانند مانور مورد نظرشان را صورت دهند. حتی دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات ۹۲ هم این بود که روحانی تنها گزینه به شمار می‌رفت؛ یعنی آقای روحانی در کنار آقای عارف تنها کاندیدایی بود که اصلاح‌طلبان می‌توانستند به همکاری با او فکر کنند.، اما مردم کوچه‌بازار خیلی با شرایط آشنا نیستند و این تحلیل‌ها را از اصلاح‌طلبان نمی‌پذیرند.شیرزاد ادامه داد: دست اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ هم بسیار بسته خواهد بود و امکان تایید صلاحیت گزینه‌های مطلوب‌شان منتفی است؛ به عنوان مثال می‌توانند آقای تاج‌زاده یا رضا خاتمی را به عنوان نامزد اصلی معرفی کنند؟ که پاسخ قطعاً «نه» است. اصلاح‌طلبان آدم‌های زیادی دارند، اما وقتی راه بسته است و شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد چه کسی کاندیدای اصلاحات باشد، اصلاح‌طلبان چه کاری می‌توانند انجام دهند؟نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: این محدودیت‌ها در شرایطی اعمال می‌شود که اصلاح‌طلبان حتی حاضر نیستند وارد میدان بازی‌ای شوند که احتمال باخت‌شان زیاد است. اساساً یک جریان سیاسی صرفاً نباید به دنبال برد باشد و باید در هر شرایطی برای کنش سیاسی آمادگی لازم را داشته باشد.
 
پاسخ مستند به یک ادعا علیه وزیرخارجه

احمد توکلی در اظهاراتی با اشاره به گفت و گوی یک نماینده با محمد جواد ظریف مدعی شده که وزیر امور خارجه برجام را نخوانده بود. یک کارشناس ستاد برجام وزارت امور خارجه، با اشاره به اظهارات اخیر احمد توکلی درباره برجام گفت: آیا آقای توکلی که معروف به خداترسی و پایبندی به اخلاق هستند، می‌توانند پاسخگوی این ادعای سنگین خود در محضر عدل الهی باشند؟ این در حالی است که بسیاری از عبارات و جملات کلیدی برجام اصولا نگارش ظریف است و بسیاری از متون پیشنهادی طرف‌های دیگر توسط وزیر امور خارجه به چالش کشیده شده و تغییر یافتند. آقای توکلی در مهر ۱۳۹۴ و در زمان تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان فرمودند "من با این موی سفید و به عنوان یک اقتصاددان به شما می‌گویم اگر برجام را به سرانجام نرسانیم دچار مشکل می‌شویم"، حال به جای آنکه به مردم توضیح دهند که این ترامپ بود که این توافق را «یکطرفه به نفع ایران» و «شرم‌آورترین توافق در تاریخ آمریکا» خوانده و لذا از آن خارج شده و مشکلات اقتصادی حاضر را برای کشور ایجاد کرد، در کمال تعجب تلاش می‌کنند از آمریکا و رئیس‌جمهور آن سلب مسئولیت کرده و مذاکره‌کنندگان ایرانی را مسبب قلمداد نمایند! /ایرنا

وزارت نفت درباره اصلاح طرح سهمیه‌بندی بنزین تابع تصمیم مجلس است

بیژن زنگنه، وزیر نفت:در صورت تبدیل طرح مجلس به قانون درباره اصلاح طرح سهمیه‌بندی بنزین، وزارت نفت از آن اطاعت خواهد کرد. وزارت نفت برای اصلاح طرح سهمیه‌بندی بنزین، مبنی بر تغییر سهمیه بنزین از هر خودرو به هر خانوار، برنامه‌ای ندارد؛ به هیچ‌وجه تاکنون چنین برنامه‌ای نداریم و من که هیچ وقت برنامه نداشتم و دولت نیز تاکنون هیچ پیشنهادی نداده است. ظاهرا دوستانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی چنین برنامه‌ای دارند که در صورت طی شدن مراحل قانونی آن و تبدیل به قانون، آن‌گاه همه باید از قانون اطاعت کنیم. وی درباره برنامه‌های وزارت نفت برای برقراری ارتباط دوباره گازی با ترکمنستان، تصریح کرد: باید با آن‌ها مذاکره کنیم، زیرا حل این مسئله منوط به مذاکره است و پیش از مذاکره نمی‌توان پیش‌بینی مشخصی داشت. /ایرنا

تهران چند بار کن فیکون شده است

پیروز حناچی گفت: کلانشهر تهران و اساسا همه کلانشهر‌ها مستعد بحران‌ها هستند بخشی از این‌ها با رعایت استاندارد‌ها قابل پیشگیری است، ما در شهری زندگی می‌کنیم که طی چندین بار در آن زلزله رخ داده است. همکاران من در مترو در عمق ۱۲ متری با آجر برخورد می‌کنند که این نشان می‌دهد این شهر در طول تاریخ چندبار کن فیکون شده است. زلزله یک واقعیت است و اصلی‌ترین و مهم‌ترین بحران ماست. البته که تنها بحران ما نیست. ما به طور متوسط هر ۱۰ سال یکبار در کشورمان یک زلزله سنگین را تجربه می‌کنیم. پس زلزله یک واقعیت در این سرزمین است و باید یاد بگیریم که چطور با آن مقابله کنیم.

روزانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جذب بورس می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی جذب بازار سرمایه می‌شود، گفت: این حجم نقدینگی در صورت عدم جذب در بازار سرمایه می‌توانست اثرات منفی بر حوزه اقتصادی کشور داشته باشد. /تسنیم

چه کسی پشت صحنه تخریب رابطه دولت و مجلس جدید است؟

عباس سلیمی نمین تحلیلگر سیاسی اصولگرا در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با خبرآنلاین در واکنش به اقدامات برخی از نمایندگان مجلس در تخریب رابطه دولت و پارلمان، اظهار داشت: برخی از عناصر سطحی سیاسی که در مجلس حضور دارند، تحت تاثیر آقای احمدی نژاد تلاش می‌کنند که رابطه دولت و مجلس را خراب کنند. این افراد با ایجاد تقابل میان این دو قوه می‌خواهند اهداف خود را به پیش ببرند. من به صراحت می‌گویم این دسته از نمایندگان مجلس یازدهم خیرخواه کشور نیستند و قطعا فهم درستی از شرایط کشور و حتی منطقه نیز ندارند.

نمایندگان مجلس دریافته اند که نباید با دولت کشتی بگیرند

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت: لابد نمایندگان مجلس یازدهم از سخنان رهبری در ارتباط تصویری روز یکشنبه ۲۲ تیرماه جاری به این نتیجه رسیده‌اند که نباید به کشتی گرفتن با دولت ادامه دهند. لازم نبود نمایندگان، بعد از تذکر رهبری به این نتیجه برسند. کسانی که خود را در قد و قواره نمایندگی مردم فهیم ایران در مجلس شورای اسلامی می‌بینند قاعدتاً باید به این اندازه از درک سیاسی رسیده باشند که به شرایط حساس کشور و جهان توجه داشته و از اتخاذ مواضع خلاف موازین قانونی و شرعی در برابر دولتمردانی که با انواع تهاجم و تحریم و فشار‌های بین‌المللی مواجه هستند، پرهیز نمایند.

اگر قوانین مبارزه با پولشویی اجرا می‌شد، طبری به وجود نمی‌آمد

‏عباس عبدی طی یادداشتی با عنوان دادگاه طبری و ‏FATF‏ در شماره امروز روزنامه اعتماد نوشت: در همه جای جهان به اندازه‌ای افراد مستعد برای انجام خلاف هستند که بتوانند ‏فساد‌های کلان کنند. ولی اگر در برخی کشور‌ها این کار را نمی‌کنند، نه ناشی از ناتوانی چنین افراد مستعدی برای انجام فعالیت ‏پیچیده است که آنان بسیار زیرک‌تر و پیچیده‌تر هستند و نه از سلامت نفس مدیران آن‌ها ناشی می‌شود. علت این است که در آن ‏کشور‌ها راه‌های انجام فساد بسته شده، قانون ‏FATF‏ و سایر ‏مقررات پیشرفته بانکی برای جلوگیری از فساد و پولشویی است. قانون سوت‌زنی برای جلوگیری از فساد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار