رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری آنلاین
در کشور ما به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیلی اصناف به صلاح نیست، اما رهاسازی نیز نباید در دستور کار قرار گیرد، عادی سازی در همه ابعاد باعث شیوع کرونا و اوج گیری کرونا شد این موضوع باعث شد مردم سفر‌ها را در ماه‌های تعطیلی انجام دهند و مراسم‌های عروسی و عزا را برگزار کنند.
کد خبر: ۸۷۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 15 July 2020
به گزارش تابناک سمنان: رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت گفت: عادی سازی کرونا باعث اوج گیری بیماری شد.

محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه گفت: نزدیک به شش ماه از زمان شیوع بیماری می‌گذرد و بیماری در اواخر فروردین کاهش یافت و به شرایط قابل قبولی رسید، ولی امروز مشاهده می‌کنیم که بیماری دوباره اوج گرفت و باید دلیل این موضوع بررسی شود به دلیل اینکه با ادامه این روند تعداد بیشتری از هموطنان را از دست خواهیم داد و از سوی دیگر باعث فرسایش جامعه پزشکی می‌شویم.
 
شهادت ۱۴۰ مدافع سلامت/ عادی سازی شیوع کرونا باعث اوج گیری بیماری شد/ آخرین وضعیت درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان

وی ادامه داد: نوع مواجهه با این بیماری مهم است به طور مثال کشور‌هایی مثل ویتنام، ژاپن و نیوزلند با روش‌های مناسب توانستند بیماری بیماری را کنترل کنند و در برخی کشور‌ها بیماری حذف شده است. مدل برخورد برخی کشور‌ها مدل ناصحیح ایمنی جمعیتی است که نتایج این مدل خوب نبوده است، اما امروزه مشخص شده است که با این روش این بیماری در جامعه جهانی وجود خواهد داشت و به زودی به این سطح ایمنی نمی‌رسیم. ایمنی که در این بیماری ایجاد می‌شود طولانی و غیرقابل تکرار نیست.

ظفرقندی اظهار داشت: برای اجرای هر مدل شرایط اقتصادی باید در نظر گرفته شود و در کشور ما به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیلی اصناف به صلاح نیست، اما رهاسازی نیز نباید در دستور کار قرار گیرد، عادی سازی در همه ابعاد باعث شیوع کرونا و اوج گیری کرونا شد این موضوع باعث شد مردم سفر‌ها را در ماه‌های تعطیلی انجام دهند و مراسم‌های عروسی و عزا را برگزار کنند.


۱۴۰ شهید مدافع سلامت


ظفرقندی جامعه پزشکی تا امروز بیش از ۵ هزار مبتلا را داشته است و ۱۴۰ نفر از اعضای کادر درمان در این مسیر شهید شده‌اند، آنچه امروز به آن نیاز داریم توجه به سلامت کادر پزشکی و درمان است و همه باید مسوولیت اجتماعی خود را در این زمینه انجام دهند که از این آمار ۶۰ درصد پزشکان هستند.

وی ادامه داد: حمایت خیرین و نهاد‌های مدنی به بیمارستان‌ها و مردم باید ادامه یابد، مهم‌ترین اصلی که امروز باید برای آن فضای جدید و علمی را پیدا کنیم این است که واقعیت بیماری را برای مردم خوب بشکافیم به دلیل اینکه اصل و اساس برای مهار بیماری حمایت مردم است، پروتکل‌های ابلاغی باید تغییر کنند، برای مناطق هشدار باید پروتکل‌ها با توجه به هر منطقه تدوین شوند، وقتی وارد تدوین پروتکل می‌شویم سه اصل مهم را باید مد نظر قرار دهیم، اول اینکه بازگشایی‌ها چقدر در آلوده کردن موثر است، اینکه چقدر ضروریت اقتصادی دارند و اینکه چقدر امکان تعطیلی آن‌ها وجود دارد. با این اصول هر منطقه باید ارزیابی شود و تعلیق فعالیت موقت به صورت سیال صورت گیرد و برای بازنگری‌ها باید هوشمند برخورد کنیم.
 
شهادت ۱۴۰ مدافع سلامت/ عادی سازی شیوع کرونا باعث اوج گیری بیماری شد/ آخرین وضعیت درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان
 

کمبودهای این روزها تابع قانون عرضه و تقاضاست

 
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص کمبودهایی که به رغم وعده های فراوان هنوز با آنها دست به گریبان هستند، گفت: در روزها و هفته های ابتدایی شیوع ویروس، کشورمان به مانند همه کشورهای جهان با شوکی مواجه شد که دیدیم در برخی کشورها به نتایجی مثل دزدیدن کمک ها از یکدیگر هم رسید. این شوک در ادامه راه برطرف شد و شاهد بودیم که حتی در کمبود تجهیزاتی مانند ونتیلاتور نیز به مشکل نخوردیم.
 
وی افزود: این که این روزها بار دیگر شاهد کمبودهایی هستیم، تابع قانون عرضه و تقاضا است. بالاخره وقتی تعادل این دو به هم می خورد، مشکلاتی به وجود می آید و این نکته بسیار مهمی است. وقتی افزایش آمار را شاهد هستیم و مردم نگران می شوند، تقاضا از عرضه سبقت می گیرد و در این شرایط بیشترین تولید و عرضه هم برای بازگشت تعادل به بازار کفایت نمی‌کند.
 

وضعیت کارتخوان پزشکان


ظفرقندی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره کارتخوان مطب پزشکان گفت: زیرساخت لازم برای برقراری ارتباط با سازمان امور مالیاتی فراهم نبود، هماهنگی لازم در استان‌ها و تهران انجام شد که کارتخوان‌ها در مطب‌ها قرار گیرد و این هماهنگی در حال انجام شود.

وی افزود: تخت‌های اشغال شده کرونا رو به افزایش است بیمارستان فقط مختص رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا نیست، بنابراین بیمارستان‌ها در بخش خصوصی و دولتی با توجه به ظرفیت بیماران را پذیرش می‌کنند البته وزارت بهداشت در حال برنامه‌ریزی است تا مشخص کند که چند درصد بیمارستان‌ها و کدام بیمارستان‌ها باید مبتلایان به کرونا را پذیرش کنند.
 
شهادت ۱۴۰ مدافع سلامت/ عادی سازی شیوع کرونا باعث اوج گیری بیماری شد/ آخرین وضعیت درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار