کد خبر: ۸۷۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 15 July 2020
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آتش سوزی‌های اخیر حدود ۴ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در آتش سوخت نمایندگان مجلس نگذارند بیش از این جنگل‌های طعمه حریق بی توجهی مسئولان شود.

مسعود پرهیزگار، مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل‌های استان گفت: با پیگیری که از گروه‌های مستقر در محل جنگل‌های استان در منطقه یاسوج داشتیم آتش در این منطقه مهار شده بود، اما آتش نهفته در تنه درختان زغال شده احتمال این را میداد که دوباره شعله ور شود و قسمت دیگر جنگل‌های زاگرس در استان را طعمه حریق کند.
 
پرهیزگار تصریح کرد: در آتش سوزی‌های اخیر حدود ۴ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس طعمه حریق شد و از دست دادن سرمایه طبیعی درد بزرگی است و جا دارد مطالبه جدی از نمایندگان انقلابی که عرصه‌های سیاسی و فساد ورود کردند داشته باشیم محیط زیست عرصه جدی است و نیاز دارد نمایندگان نگذارند بیش از این جنگل‌های زاگرس طعمه حریق آتش بی توجهی مسئولین شود.
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد مطرح کرد: برای مهار کردن آتش گروه‌های منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، بسیج ومردم حضور دارند، اما حضور بدون امکانات نتواست جلوی گسترش آتش را بگیرد در شب‌های گذشته نیرو‌های کمکی با ۸ دستگاه دمنده خط آتش مهار کردند و متاسفانه امکانات دیگری نبود برای اینکه آتش را از جان درختان بلوط زاگرس بگیرند نیاز به آبپاش، آب و امکانات حداقلی است، که متاسفانه نه هلیکوبتر و نه  آبی وجود داشت تا  به دست نیرو‌های کمکی برساند.

وی در ادامه گفت: برای آب پاشی و مهار آتش هلیکوبتر‌ی اجاره شده بود که ظاهرا برای هر رفت و برگشت ۳۰ میلیون تومان دریافت میکرد که به خاطر بودجه اینکارانجام نشد.

پرهیزگار خاطرنشان کرد: این درد نیرو‌های کمکی ما است هرچند نیروی انسانی برای مهار کردن آتش تلاش کند، اما وقتی که امکانات برای مهار کردن آتش وجود نداشته باشد باز هم آتش شعله ور می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد در خاتمه یادآور شد: ما انتظار داریم نیرو‌های امنیتی ورود جدی به این قضیه داشته باشند  و علت آتش سوزی های اخیر مورد بررسی قرار گیرد و همچنین از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس خواستاریم نگذارند جنگل‌های در بی مهری و بی توجهی مسئولین بسوزد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار