کد خبر: ۸۷۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 15 July 2020

پیش بینی برداشت ۲۱ هزار تن فندق از باغات گیلان

ایسنا/گیلان مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۲۱ هزار تن فندق از باغات استان برداشت شود گفت: برنامه داریم، با بهره گیری از ارقام اصلاح شده، فندق‌های درشت تری در گیلان تولید شود.  

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا گفت: ۸۵ درصد فندق کشور در گیلان تولید می‌شود و این استان قطب تولید فندق در کشور است.

وی با اشاره به اینکه برداشت نوبرانه فندق از باغات پایین‌ دست اشکورات شهرستان رودسر آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود، امسال بالغ بر ۲۱ هزار تن فندق از باغات استان برداشت شود.

پارسافر با بیان اینکه ۵۹ هزار و ۵۰ خانوار گیلانی در تولید فندق گیلان فعالیت دارند، ادامه داد: به زودی در سایر شهرستان‌های استان گیلان برداشت این محصول شروع می شود.

وی تصریح کرد:شهرستان های رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا مهمترین شهرستان های تولید کننده فندق در استان هستند.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کیفیت فندق گیلان خوب است، افزود: با بهره‌گیری از ارقام اصلاح شده برنامه داریم تا فندق هایی درشت‌تر در استان  تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: فندق گیلان علاوه بر فروش در بارازهای استان، به دیگر استانها نیز می‌رود و برخی از کارخانه‌های شکلات‌سازی از مشتریان فندوق های گیلان محسوب می‌شوند.

پارسافر ادامه داد: اغلب فندق استان به صورت خام فروخته می شود، این در حالیست که بسته بندی شکیل و فراوری فندوق ارزش افزده بیشتری را نصیب فندوق کاران می‌کند.

وی در خصوص افزایش یا کاهش میزان تولید فندق گیلان امسال نسبت به سال گذشته گفت: پس از پایان برداشت نتیجه نهایی این امر اطلاع‌رسانی خواهد شد.    

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار