محمد ایمانی سنجر در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سنقروکلیایی گفت:بیش از ۱۷۰ لیتر انواع سم و سم پاشی بر بدن ۸۵ هزار رأس دام در راستای مبارزه با بیماری کریمه کنگو در سنقروکلیایی بصورت رایگان توزیع شد.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 15 July 2020

محمد ایمانی سنجر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت :دامداران، سلاخان و قصابان که با دام و یا لاشه‌ی دام در تماس هستند، باید از لمس کردن کنه‌ها و یا کشتن و له کردن آن‌ها به جد خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: دامداران بایست بدون دستکش دست به گوشت، خون، امعاء، احشا و… لاشه‌ی دام نزنند و در صورت هرگونه لمس و تماس سریعاً دست خود را با آب و صابون به مدت کافی بشویند.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سنقروکلیایی افزود: همشهریان باید در تهیه گوشت مصرفی حتماً از گوشت دارای برچسب (لیبل) دامپزشکی استفاده کنند.

ایمانی سنجر تصریح کرد: شهروندان بایست گوشت مصرفی را حتما از کشتارگاه مطمئن که زیر نظر کارشناسان شبکه دامپزشکی بوده تهیه و استفاده کنند، همچنین گوشت در پیش‌سرد به مدت ۲۴ ساعت و برای دل و جگر و قلوه به مدت ۴۸ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه نگهداری شده باشد.

به گفته این مسئول، از همه دامداران تقاضامندم حتما در این وقت از سال ماهی ۲ مرتبه اقدام به سم‌پاشی بدن، جایگاه و محل تجمع و عبور دام‌ها کنند.
 
وی درپایان گفت: به اجرای گشت‌های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه‌ها و... در این شهرستان اشاره و اظهار داشت: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار