واگذاری اراضی ملی خسارت دیده از آتش‌سوزی در استان فارس ممنوع شد.
کد خبر: ۸۷۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶ 14 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: برای صیانت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ابلاغیه سازمان جنگل‌ها و مراتع، واگذاری اراضی ملی در محدوده‌های خسارت دیده از آتش سوزی‌ها ممنوع شده است.

او، با اشاره به اینکه برخی از سودجویان با هدف تصرف اراضی ملی، اقدام به آتش زدن و تخریب پوشش گیاهی اراضی ملی می‌کنند، بیان کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و برای صیانت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی هرگونه واگذاری در محدوده‌هایی که دچار آتش سوزی شده ممنوع است.

منتصری با بیان اینکه طبق ابلاغ سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری، محدوده‌های آسیب دیده از آتش‌سوزی در سطح اراضی ملی نقشه‌برداری شده و در لیست سیاه واگذاری قرار می گیرد این اقدام را برای صیانت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی به عنوان میراث ملی ارزیابی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: با ابلاغ این دستورالعمل از این پس اراضی دچار آتش سوزی به هیچ عنوان قابل تصرف، کشت یا انجام فعالیت‌های عمرانی نظیر فعالیت‌های معدنی نبوده و در این اراضی تنها عملیات‌های اصلاحی و احیایی منابع طبیعی مانند درختکاری، بوته کاری و بذرپاشی برای ترمیم و احیاء انجام می‌شود.

منتصری ادامه داد: با این اقدام حفاظت بیشتری از مناطق انجام شده و به این ترتیب آتش زدن عمدی و هدفمند اراضی ملی به شدت کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار