استقلال در دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی نتایج خوبی نگرفته تا حدی که از لحاظ آماری تیم‌های نساجی مازندران و شاهین بوشهر هم بهتر از این تیم عمل کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 14 July 2020

استقلال در دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی نتایج خوبی نگرفته تا حدی که از لحاظ آماری تیم‌های نساجی مازندران و شاهین بوشهر هم بهتر از این تیم عمل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، انتظار می‌رفت استقلال پس از جدایی آندره‌آ استراماچونی به دوران پُرافت‌وخیز  قبل خود بازگردد و این اتفاق بر اساس پیش‌بینی بسیاری کارشناسان رخ داد.

اگرچه فرهاد مجیدی خیلی سعی کرد با حفظ تاکتیک استراماچونی روند رو به رشد آبی‌پوشان را حفظ کند؛ اما در انجام این مأموریت ناکام بود تا مشخص شود برای موفقیت، صرفاً تاکتیک و سیستم کافی نیست و این مربی جوان با ترفندهای استراماچونی در مواقع حساس و حیاتی آشنا نبود.

استقلال در هفت بازی که مجیدی به‌عنوان سرمربی هدایتش را برعهده داشته، تنها ۹ امتیاز گرفته و با این حساب پایین‌تر از پرسپولیس، فولاد خوزستان، شهر خودرو، سپاهان، تراکتور و حتی نساجی مازندران، شاهین بوشهر و ذوب‌آهن عمل کرده است. تمامی این هشت تیم موفق شده‌اند در بازی‌های اخیر بیشتر از استقلال امتیاز به دست آورند.

آبی‌ها با مجیدی سیر نزولی داشتند و این مربی محبوب هواداران نتوانسته تیمش را در جمع مدعیان حفظ کند. ادامه روند امتیازگیری استقلال فرهاد مجیدی این تیم را در انتهای فصل در میانه جدول قرار می‌دهد و قطعاً آبی‌ها نمی‌توانند از طریق لیگ برتر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند. این یک واقعیت است که شکل بازی استقلال به‌گونه‌ای است که نمی‌توان به قهرمانی این تیم در جام حذفی نیز خوشبین بود چرا که مدعیانی چون سپاهان و پرسپولیس از گردونه رقابت‌ها خارج نشده‌اند.

 هرچند فرهاد مجیدی چهره‌ای محبوب نزد هواداران باشگاه استقلال است؛ اما نتایجی که او با تیمش کسب کرده به هیچ عنوان باب میل هواداران نیست. این مربی جوان نه از لحاظ تاکتیکی توانسته شرایطی را در استقلال به وجود بیاورد که آبی‌پوشان بازی‌های خوب نیم‌فصل اول خود را تکرار کنند و نه توانسته حواشی پیرامون تیمش را جمع کند. یکی از شاخصه‌های مهم سرمربیگری در فوتبال یا کلاً ورزش‌های گروهی؛ آماده کردن بازیکنان از لحاظ روحی و روانی برای مسابقات و حتی تمرینات است، موردی که به نظر می‌آید فرهاد در انجام آن ناتوان است. 

استقلال با مجیدی هر چه به جلوتر می‌رود، بیش از پیش از تیم خوب استراماچونی فاصله می‌گیرد و این همان چیزی است که هواداران این تیم از آن هراس داشتند. با روند موجود مجیدی روزهای زیادی را روی نیمکت استقلال دوام نخواهد آورد، مگر اینکه او بتواند در ادامه راه تحول اساسی در تیمش ایجاد کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار