کد خبر: ۸۷۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 14 July 2020

 

تابناک/ایسنا/گیلان رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: در سه ماله نخست سال جاری ۳۰ پرونده طلاق برای طی مراحل مشاوره به این اداره ارجاع شده است.

فریبرز خورشیدی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جلسات مشاوره پیش از طلاق توافقی از وظایف بهزیستی است.

وی با بیان اینکه در فصل بهار سال جاری و با توجه به شیوع بیماری کرونا، بالغ بر ۳۰ پرونده طلاق توافقی از مراجع قضایی شهرستان به اداره بهزیستی ارجاع داده شده است، ادامه داد: پس از جلسات مشاوره، نتیجه به دادگستری اعلام می شود و بهزیستی از نتیجه مثبت و یا منفی این مشاوره ها مطلع نمی شود.

وی افزود: این آمار در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۲۰ پرونده بود که علاوه بر سایر گونه های طلاق که در آمار بهزیستی وجود ندارد، رقمی قابل تأمل است.

خورشیدی در بخش دیگر سخنان خود به بیمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۷۴ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره توسط واحد امور اجتماعی، بیمه تأمین اجتماعی شده اند.

رئیس اداره بهزیستی آستارا در خصوص اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی کودکان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۳۲۷ کودک در طرح شنوایی و ۳۹۲۵ کودک در طرح بینایی غربالگری شده اند.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۲۹۰ کودک در طرح شنوایی غربال شده اند و طرح بینایی که به خاطر بیماری کرونا متوقف شده بود، از ۲۵ تیر ماه از سرگرفته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار