کد خبر: ۸۷۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 14 July 2020
حجت الاسلام پورشعبانعلی گفت: در راستای تبلغ دین اسلام باید در دانشگاه ها، مدارس، رسانه ها و دستگاه های فرهنگی به نحو شایسته اقدام شده و به ابزار تبلیغی مجهز شوند.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«محمد پورشعبانعلی» ظهر امروز(سه شنبه، ۲۴ تیر) در آیین تکریم و معارفه سرپرست تبلیغات اسلامی این شهرستان که در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهارکرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است برخواسته از متن انقلاب که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد.

 

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان افزود: این سازمان برای خدمت در ساحت دین و تبلیغ معارف و احیای شعائر دینی و ارزش‌های انقلاب در جامعه تشکیل شده و اقداماتش نیز باید در این راستا باشد.

 

وی با بیان اینکه تبلیغ یکی از اساسی ترین ماموریت های انبیای الهی به ویژه نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) بوده است، تصریح کرد: تبلیغ در بینش و تفکر اسلامی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

 

حجت الاسلام پورشعبانعلی با اشاره به اینکه بار سنگین و رسالت عظیم تبلیغ فقط به دوش طلبه ها و روحانیون نیست و چه طلبه و چه غیر طلبه در این راستا وظیفه دارند، خاطرنشان کرد: برای تبلیغ و اشاعه دین خون‌های زیادی ریخته شده و نمونه آن تقدیم سه هزار و ۵۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس است و ما باید امانتدار خوبی باشیم و اسلام ناب محمدی را تبلیغ و اشاعه دهیم.

 

قائم مقام مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به دین اسلام برنامه دارند و چند شیفته برای رسیدن به اهداف پلیدشان تلاش می کنند،افزود: ما هم در مقابله با برنامه ها و تهدیدات دشمنان باید با جان و دل و شبانه روزی برای تبلیغ و اشاعه دین گام برداریم تا دشمنان در رسیدن به اهدافشان ناکام بمانند.

 

وی ادامه داد: در راستای تبلغ دین اسلام باید دانشگاه ها، مدارس، رسانه ها و دستگاه های فرهنگی به ابزار تبلیغی مجهز شده و  به نحو شایسته فعالیت کنند تا اقدامات بزرگی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان صورت گیرد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در جنگ نرم دشمن که افکار و عقاید جوانان را نشانه گرفته، بیشتر برای جذب قشر نوجوان و جوان است و در این راستا از آموزه های دینی و قرآنی بهره می گیرد.

 

حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در گام دوم با بهره گیری از آرمان های شهدا به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی است،گفت: تحقق حاکمیت دینی و الهی یک امر لازم و ضروری است.

 

گفتنی است، در پایان این آیین با تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام «حسینعلی رضازاده» سرپرست قبلی اداره تبلیغات اسلامی حجت الاسلام «محمدمهدی حبیبی» به عنوان سرپرست جدید این اداره منصوب شد.

 

پیش از این حجت الاسلام حسینعلی رضازاده با حکم مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به عنوان معاون فرهنگی و تبلیغی این اداره کل منصوب شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار