مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای طرح "کاداستر" می‌تواند گام مهمی در جهت حفاظت از منابع طبیعی باشد، گفت: تا پایان سال طرح کاداستر برای ۱.۲ میلیون هکتار از منابع طبیعی استان اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 14 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،انشالله کولانی از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های ملی بین نسلی یاد کرد و گفت: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های کشور افتخاری‌ است که نصیب ما در مجموعه منابع طبیعی شده و با حداکثر توان در جهت حفظ آن تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی وابخیزداری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاداستر برای حفاظت از اراضی ملی، گفت: حدنگار یا کاداستر فهرست مرتب شده اطلاعات است که منجر به صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی می شود.

وی افزود: تثبیت مالکیت دولت وتعیین حدود مستثنیات اشخاص از مهمترین مزیت های نقشه کاداستر است که از طریق آن می‌توان اختلافات ملکی را هم رفع کرد و امکان تعرض به اراضی ملی و دولتی را به حداقل رساند.

کولانی ادامه داد: با اجرای طرح کاداستر در منابع طبیعی، دولت به میزان مالکیت خود اشراف پیدا کرده و امکان پاسخگویی به استعلامات نیز در کمترین زمان فراهم خواهد شد. ضمن اینکه امکان دست اندازی سودجویان به منابع طبیعی نیز کاهش خواهد یافت.

کولانی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته به‌منظور اجرای طرح کاداستر در اراضی منابع طبیعی استان اقدامات اولیه حدنگاری و ممیزی از جمله اصلاح هندسی نقشه ها در سطح 700 هزار هکتار از عرصه های منابع استان صورت گرفت، گفت: برای انجام ادامه اقدامات لازم برای اجرای طرح کاداستر با شرکت‌های مشاور قرارداد منعقد کرده‌ایم.

کولانی اضافه کرد: برای اجرای طرح کاداستر در 500 هزار هکتار دیگر از اراضی منابع طبیعی هم بزودی قرارداد منعقد خواهیم کرد که منجر به صدور سند تک برگ خواهد شد، البته باید این را هم مد نظر داشت که با توجه به موارد ثبتی، کار اجرای طرح کاداستر تا حدودی زمان بر است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته تا پایان سال طرح کاداستر برای 1.2 میلیون هکتار از منابع طبیعی استان اجرایی خواهد شد.

کولانی وسعت منابع طبیعی استان را بیش از 1.7 میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه 1.2 میلیون هکتار مرتع و 527 هزار هکتار جنگل دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار