رئیس هیات اسکیت استان کرمانشاه از لغو مسابقات اسکیت ماراتن قهرمانی کشور در کرمانشاه به علت تداوم شیوع بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 14 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سامان شیرزادی ، بااشاره به برگزاری پنج دوره مسابقات اسکیت ماراتن قهرمانی کشور در کرمانشاه، اظهارکرد: این مسابقات هرساله به مناسب روز ملی کرمانشاه – بزرگداشت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد – در بلوار تاق بستان برگزار می‌شود و یکی از مسابقات مهم ثبت شده در تقویم فدراسیون اسکیت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اهمیت این مسابقات، از اواخر سال گذشته تا حدود یک ماه پیش برنامه ریزی‌های کاملی را برای برگزاری آن انجام دادیم، اما متاسفانه به دلیل تداوم شیوع بیماری کرونا مجبور به لغو این مسابقات شدیم.

رئیس هیات اسکیت استان کرمانشاه تاکید کرد: طی پنج دوره میزبانی این مسابقات، شاهد رشد و ارتقاء سطح اسکیت استان بوده‌ایم، لذا هرساله برای برگزاری منسجم‌تر و منظم‌تر آن برنامه ریزی می‌کنیم که امسال این اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر اسکیت کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه اسکیت جزو رشته‌های پربرخورد نیست و ورزشکاران این رشته از حدود یک ماه پیش تمرینات خود را از سرگرفته‌اند، اما شاهد کاهش شدید تعداد ورزشکاران این رشته هستیم.

شیرزادی از کاهش حدود 80 درصدی مخاطبین این رشته در تابستان امسال به نسبت سال گذشته خبرداد و افزود: هرساله در ایام تابستان تا حدود 300 هنرجو در این رشته داشتیم، اما امسال به دلیل شیوع کرونا این تعداد بصورت چشمگیری کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اسکیت بازان کرمانشاهی درحال حاضر در سالن مجموعه ورزشی امام(ره) تمرینات خود را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته‌اند.

رئیس هیات اسکیت استان در ادامه درخصوص آخرین روند احداث پیست اسکیت روباز مجموعه ورزشی 15 هم گفت: این پروژه ورزشی با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی و صرف 300 میلیون اعتبار از اواخر تابستان سال گذشته به دلیل عدم تخصص اعتبار متوقف شده که با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، بزودی برای آن اعتبار خواهیم گرفت.

شیرزادی یادآورشد: طبق وعده مسئولین ورزش استان تا یک ماه دیگر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تخصیص پیدا خواهد کرد.

طبق آمار سال 1398 هیات اسکیت استان کرمانشاه 634 ورزشکار سازمان یافته دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار