مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام،
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات شش بانده کرده جاده مهران - پایانه مرزی خبر داد و گفت: با تامین اعتبار لازم این پروژه قبل از اربعین سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 14 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛علی اصغر کاظمی اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های راه و شهرسازی ایلام توسعه زیرساخت های ارتباطی استان به خصوص در محورهای منتهی به مرز مهران است.

وی افزود: با توجه افزایش همه ساله زائران اربعین در مرز بین المللی مهران و همچنین تردد کامیون های تجاری در فاصله پل زائر تا پایانه مرزی، مقرر شد تا این مسیر ۱۱ کیلومتری ۶ بانده شده احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، اعتبار هزینه شده در اجرای این پروژه را ۲۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر عملیات خاکریزی و خاکبرداری این پروژه انجام و تعریض پل های مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

کاظمی هدف از اجرای این پروژه را تسهیل در تردد زائران در ایام اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: در کنار این جاده شش بانده مسیر پیاده راه نیز برای تردد زائران احداث می شود.

وی با اشاره به وضعیت جاده ایلام - مهران گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران(از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون ۱۰۵ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

وی از اتمام حفاری تونل اول و دوم راه کربلا در مسیر ایلام - مهران خبر داد و گفت: هم اکنون عملیات پی کنی و لاینینگ(طاق بتونی) آن توسط پیمانکار مربوطه در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام مدت زمان اجرایی کردن این میزان از چهارخطه کردن جاده ایلام - مهران را در مدت چهار سال اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی دیگر محورهای مسیر ایلام مهران با جدیت پیمانکاران مرتبط در حال انجام است که تلاش خواهیم کرد با جذب اعتبارات لازم در ماه های آینده این مهم تکمیل و به سرانجام برسد.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار