کد خبر: ۸۷۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 14 July 2020
 
تابناک/حجت‌الاسلام رنجبر گفت: مسائل و برنامه‌های مربوط به عفاف و حجاب نباید فقط در هفته مختص به آن و در قالب شعار اجرا شود بلکه باید در تمام طول سال به‌صورت یک ضرورت و واجب الهی به آن پرداخت.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام رنجبر، امام جمعه املش، ۲۳ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: عفاف و حجاب یک واجب و حکم الهی است که بسیار مورد سفارش رزمندگان و شهدا قرار گرفته است. لذا، فرهنگ‌سازی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای همه ما درس عبرت است.

وی افزود: هدف دشمن، سست کردن بنیان خانواده‌هاست. نسل جوان ما باید توجه داشته باشند که اگر خواستار استحکام بنیان خانواده هستند باید عفاف و حجاب را رعایت کنند. مسائل و برنامه‌های مربوط به عفاف و حجاب نباید فقط در هفته مختص به آن و به‌ شکل صوری و در قالب شعار اجرا شود بلکه باید در تمام طول سال به‌صورت یک ضرورت و واجب الهی به آن پرداخت.

امام جمعه املش تأکید کرد: از آنجایی که برای سلامتی مردم از ابتلا به کرونا آنقدر تبلیغ شد تا مردم به یقین رسیدند که باید دستشان را بشویند، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند؛ در زمینه عفاف و حجاب هم باید آن‌قدر تبلیغات شود تا به ارزش آن پی برده و نهادینه شود.

حجت‌الاسلام رنجبر با پیشنهاد اینکه صدا و سیما و اصحاب رسانه در ترویج امر خطیر عفاف و حجاب کوتاهی نکنند، ادامه داد: عفاف و حجاب یکی از موارد امر به معروف و نهی از منکر است؛ آنهایی که به مسئله حجاب توجهی ندارند، افراد بدی نیستند شاید با دیدن برخی تعارضات اجتماعی به این سمت و سو رفته‌اند که باید با تبیین و برگزاری جلسات بی‌شمار، فواید و ارزش‌های حجاب را بازگو کرد و حد و مرز حداقلی و حداکثری حجاب را مشخص کرد چراکه با تحکیم و زور نمی‌توان کسی را وادار به رعایت حجاب کرد.

امام جمعه املش با بیان اینکه روشنگری و تبیین عفاف و حجاب، هدف اصلی رسانه‌ها باشد تصریح کرد: حضور خبرنگاران محجبه و چادری در شهرستان املش که در همه عرصه‌ها ایثارگرانه و بدون مزد و منت، فعالیت دارند مایه مباهات و افتخار ماست.

 وی در خاتمه پیشنهاد کرد: برای ترویج عفاف و حجاب اسلامی در شهرستان، باید به تبیین فواید عفاف و حجاب پرداخت و بنا بر آیه شریفه «وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ...؛ وهمانا فرزندان آدم را گرامى داشتيم»، بانوان و دختران با رعایت عفاف و حجاب ضمن حفظ آرامش خویش، جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها، ارزش‌های انسانی را نیز صیانت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار