معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران خواستار تعطیلی داوطلبانه تاسیسات گردشگری استان شد و گفت : لازم است تاسیسات گردشگری فعالیتشان را داوطلبانه تعطیل کنند چون این کار به نفع این مجموعه‌ها و مسافران خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 14 July 2020

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران خواستار تعطیلی داوطلبانه تاسیسات گردشگری استان شد و گفت : لازم است تاسیسات گردشگری فعالیتشان را داوطلبانه تعطیل کنند چون این کار به نفع این مجموعه‌ها و مسافران خواهد بود.

مهران حسنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با وجود این که هنوز تصمیمی برای تعطیلی تاسیسات گردشگری همچون مجموعه های اقامتی گرفته نشده است ، ولی توصیه می کنیم متصدیان این اماکن با تعطیلی داوطلبانه به کنترل سرعت شیوع کرونا کمک کنند.

وی گفت : می دانیم که خسارات مالی تاسیسات گردشگری اکنون از حد توان آنها خارج شده ، ولی ادامه فعالیت این مجموعه ها با خطر جانی برای کارکنانشان همراه است ضمن این که در صورت شناسایی هر تاسیسات و اقامتگاه گردشگری به عنوان محل شیوع ویروس کرونا ، مجبور به پلمپ آن خواهیم بود.

معاون گردشگری میزان خسارت وارد شده به تاسیسات گردشگری مازندران بر اثر گرونا را حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : البته در این شرایط خود تعطیلی برای گردشگری تصمیم سختی خواهد بود و ما هم اصلا مایل به خسارت بیشتر در بخش گردشگری و همچنین بیکاری کارکران این حوزه نیستیم ، اما خود تعطیلی می تواند مجموعه های گردشگری را زودتر به شرایط عادی برساند.

وی همراهی مجموعه های رسمی گردشگری مازندران برای رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت ظرفیت ۵۰ درصدی را تاکنون " بسیار عالی " توصیف کرد و گفت : نگرانی ما رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مجموعه های گردشگری نیست ، بلکه از ناحیه مسافرانی است که ممکن است کل فعالیت حوزه گردشگری را به خطر بیندازد.

حسنی با بیان اینکه حدود ۱۶ هزار نفر به صورت مستقیم در تاسیسات رسمی گردشگری استان فعالیت می کنند ، افزود : نباید کاری کنیم که جان این افراد به خطر بیفتد ، زیرا ویروس کرونا همان طور که متخصصین می گویند به سرعت در حال انتقال است.

استان مازندران بیش از چهار هزار تاسیسات گردشگری دارد که از شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه گذشته به مدت سه ماه در بهترین زمان درآمدی خود تعطیل بودند.

با وجود اینکه مازندران در خردادماه به آرامش نسبی در شیوع ویروس کرونا دست یافت ، اما از حدود ۲ هفته پیش روند شیوع بیماری افزایشی شد و بخشی از محدودیت ها و تعطیلی ها قبلی دوباره به استان برگشت که از جمله آن تعطیلی نماز جمعه تعدادی از شهرها بوده است.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم اکنون حدود یکهزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که دستکم چهار برابر ماه خرداد و اوایل ماه تیر است.

وزارت بهداشت هم روز گذشته وضعیت مازندران را به لحاظ شیوع کرونا قرمز اعلام کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار