آمادگی شهرداری قم برای مذاکره با مدعیان بوستان فدک
معاون شهردار قم با ابراز تشکر از تمام نهادهای استان از جمله دستگاه‌های قضائی و انتظامی برای پیگیری موضوع و عدم تخریب بوستان فدک گفت: قبلا هم اعلام کرده ایم آمادگی کامل داریم تا با مدعیان پرونده بوستان فدک بر اساس قانون توافق کنیم.
کد خبر: ۸۷۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴ 14 July 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به حواشی ایجادشده در مورد حکم صادره برای بوستان فدک، اجرای رای قلع‌وقمع در عرصه حدود ۱۷ هزار متری آن، عامل ویرانی این بوستان بزرگ است.

وی تصریح کرد: تخریب ابنیه و تجهیزات، از بین رفتن باغچه‌ها، سیستم‌های آبیاری و سایر امکانات و مستحدثات، علاوه بر خسارت جبران‌ناپذیر به بیت‌المال، به‌تدریج باعث از بین رفتن فضای سبز و درختان بوستان خواهد شد.

معاون شهرداری قم تاکید کرد: پس از واگذاری‌های انجام‌شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین خریداری بخشی از عرصه بوستان از پلاک‌های ثبتی آن محدوده، عملیات اجرایی بوستان از همان سال‌ها به‌صورت قانونی آغازشده است.

سامع از آمادگی شهرداری قم برای مذاکره و انجام توافق با طرف پرونده باغ فدک بر اساس مستندهای صحیح و مقررات جاری کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بخشی از مستندات ارائه‌شده توسط مدعیان مخدوش بوده و بنابراین اعتراض شهرداری به این مستندات توسط دستگاه قضایی برای اعاده دادرسی موردقبول واقع‌شده است.

وی با ابراز نگرانی از تخریب بوستان فوق یادآور شد: این بوستان در موقعیت جغرافیایی خاصی واقع‌شده و ازنظر اکولوژیک نیز برای شهر اهمیت دارد.

معاون شهردار قم بیان کرد: هزینه‌هایی که شهرداری در این مدت در بوستان فدک انجام داده از محل عوارض پرداخت‌شده شهروندان و همچنین از بودجه سفر رهبر معظم انقلاب بوده و امروز حفظ بوستان حق عموم شهروندان و وظیفه شهرداری است که با کمک سایر دستگاه‌های استان محقق خواهد شد.

بوستان فدک قم با حدود ۱۵ هکتار مساحت بزرگ‌ترین کمپ اقامتی این استان برای اسکان زائران به شمار می‌آید، که در ورودی قم و حدفاصل میدان ۷۲ تَن تا عوارضی آزادراه قم - تهران واقع‌شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار