مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس با اشاره به ضرورت متعادل کردن قیمت گوشت مرغ گرم در بازار گفت: تاکنون 433 تن مرغ منجمد در سطح استان فارس توزیع شده که از این میزان 277 تن در کلان شهر شیراز و 156 تن در دیگر شهرستان بوده است که نزدیک به 45 درصد سهمیه تخصیص یافته به کل استان را شامل می شود.
کد خبر: ۸۷۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 13 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا:رهام رحمانی تصریح کرد: تاکنون 433 تن مرغ منجمد در سطح استان فارس توزیع شده که از این میزان 277 تن در کلان شهر شیراز و 156 تن در دیگر شهرستان بوده است که نزدیک به 45 درصد سهمیه تخصیص یافته به کل استان را شامل می شود.

به گفته وی؛ بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، قیمت هر کیلو گرم مرغ منجمد به صورت عمده و درب سردخانه شرکت پشتیبانی امور دام ۱۲ هزار و نهصد تومان و برای مصرف کننده و درب خرده فروشی 13 هزار و پانصد تومان تعیین شده است.

او ضمن اظهار امیدواری از اینکه این سلسله اقدامات بتواند موجب متعادل شدن قیمت گوشت مرغ گرمی شود که در طول هفته های گذشته افزایش داشته است، گفت: فرآیند توزیع مرغ منجمد در استان بر اساس جمعیت و تقاضای شهرستان‌ها انجام میشود و تا زمان به ثبات و تعادل رسیدن قیمت مرغ، روندتوزیع ادامه خواهد داشت.

وی می گوید: متقاضیان می توانند مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونیهای مصرف اصناف فعال مرتبط مثل مرغ فروشی ها و غرف میادین میوه و تره بار تامین کنند.

رحمانی در پاسخ به این سوال که نحوه تامین مرغ منجمد تنظیم بازار توسط فروشگاه ها چگونه است، ابراز کرد: در کلان شهر شیراز تعاونیها و اتحادیه‌های کارمندی، کارگری، فرهنگیان، اتکا؛ فروشگاه‌های زنجیره‌ای (کوروش، رفاه، تیرازیس، جانبو و ...) و اصناف فعال میتوانند با در دست داشن درخواست کتبی جهت دریافت حواله به اداره کل پشتیبانی امور دام استان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه توزیع مرغ منجمد در شهرستان‌ها باید با نظارت کارگروه تنظیم بازار شهرستان انجام شود، اضافه کرد: در شهرستان ها نیز متقاضیان باید با مراجعه به اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان خود، نسبت به دریافت معرفی نامه برای ارائه به اداره کل پشتیبانی امور دام اقدام و سپس حواله سهمیه مرغ خود را دریافت کنند.

این مقام مسئول به مصرف کنندگان گوشت مرغ منجمد این اطمینان خاطر را داد که از بابت کیفیت مرغ‌های عرضه شده آسوده خاطر باشند چرا که هم از سوی سازمان دامپزشکی و هم از سوی کارشناسان کنترل کیفی مجموعه شرکت پشتیبانی بر کیفیت مرغ‌ها نظارت می شود و قطعا میتوان گفت که کیفیت گوشت مرغ منجمد با گوشت مرغ گرم یکسان است .

وی به تأثیر شرایط آب و هوایی بر میزان تولید و عرضهی مرغ گرم و کاهش میزان تولید در فصل تابستان در استان نیز اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود خانوارهای مصرف کننده به منظور صرفه جویی در هزینه‌های زندگی منطقی عمل کرده از این رو اصلاح فرهنگ مصرف و وارد نمودن گوشت مرغ منجمد در الگوی غذایی را برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس از اهمیت نصب بنرهای اطلاع ‌رسانی عرضه گوشت مرغ منجمد توسط واحد های توزیع کننده در محل مناسب که برای مردم قابل مشاهده باشند گفت و بیان کرد: این امر موجب می شود خانوارها به خوبی از محل توزیع کالا مطلع و توزیع عادلانه ای صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار