کد خبر: ۸۷۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 13 July 2020

معرفی قطعات دستگاه سنگبریصفحه برش هنزا

کمپانی هِنِزا در سال ۱۳۹۷ و پس از ۳ سال تحقیق میدانی و مذاکره با کمپانی‌های صاحب نام دنیا در ایتالیا، آلمان،‌ اسپانیا و آمریکا اقدام به احداث کارخانه تولیدی ماشین آلات ساختمانی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی زاگرس کرده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هنزا، در حال حاضر تمرکز این شرکت به طور ویژه بر تولید دستگاه‌های برش سنگ با تکنولوژی روز دنیا و با مشارکت مهندسین اروپایی می‌باشد. صفحه های برش مخصوص دستگاه سنگبری:

۱- از نظر قطر داخلی ( شفت موتور )
۲- از نظر قطر خارجی
۳- از نظر جنس سگمنت
۴- از نظر قطر برش ( قطر صفحه)
۵- از نظر عمر مفید صفحه برش

از نظر قطر داخلی ( شفت موتور ):

موتور دستگاه های پرتابل عموما ۱ اینچ ( ۲۵.۴ میلیمتر) هست اما استانداردهای دیگری هم برای دستگاه های مختلف وجود دارد که شامل ابعاد زیر می‌باشد.
۲۵.۴ میلیمتر برای دستگاه های انتقال نیرو مستقیم و پرتابل که صفحه برش مستقیما بر روی موتور نصب می‌شود.
۳۲ میلیمتر برای موتور های مخصوص.
۵۰ و ۶۰ میلیمتر برای دستگاه های کارگاهی که انتقال نیرو بصورت غیر مستقیم بر روی صفحه برش اعمال می‌شود.

از نظر قطر خارجی :

صفحه های قابل نصب روی دستگاه های پرتابل از سایز ۲۵۰ میلیمتر برای دستگاه های انتقال نیرو غیر مستقیم ( کارگاهی) و دستگاه های با موتور تخت قابل نصب می‌باشند.
عموما قطر خارجی نهایی صفحه برش بستگی به نیاز مصرف کننده و همچنین اندازه قاب محافظ صفحه برش دارد ولی تا سایز ۳۵۰ روی دستگاه های پرتابل شرکتی قابل نصب می‌باشد.

از نظر جنس سگمنت :

بصورت کلی ۲ طیف رنگی در سگمنت‌های مخصوص سنگ و سرامیک موجود است که شامل رنگ نقره‌ای و طلایی است که هرچه طیف رنگی سگمنت به طلایی متمایل باشد برای سنگ های مرمر مناسب‌تر است و هرچه رنگ سگمنت به نقره‌ای نزدیک‌تر شود برای سنگ‌های گرانیت مناسب‌تر هست که البته بر روی صفحه برش ها مورد استفاده آن‌ها همیشه درج شده است و خریدار باید حتما به نوشته های روی صفحه برش دقت کند.سنگ های تراورتن چون سختی کمتری نسبت به گرانیت، مرمیت و سرامیک دارند با همه ی این مدل صفحه برش ها قابل استفاده هستند.
سگمنت ها نیز به روش های مختلفی به صفحه برش متصل میشوند که بدون شیار ٫ شیار مویی و شیار دار تقسیم میشوند که بدون شیار و شیار مویی صدای کم تری نسبت به شیار دار تولید می‌کنند که اصطلاحا به انها سایلنت می‌گویند اما صفحه های کاملا سایلنت از دو صفحه برش که در میان انها یکورق عموما مسی قرار دارد تا ارتعاش صفحه را کاهش دهد و صدای به مراتب کمتری در هنگام برش تولید می‌کند.

از نظر قطر برش ( قطر صفحه)

صفحه‌های به نسبت نیاز قطرهای متنوعی دارند که از حدودا ۱.۲ میلیمتر برای صفحه های ۲۵۰ مخصوص سرامیک شروع می‌شود و صفحه‌های مخصوص گرانیت و مرمر دارای قطر بیشتر از ۲.۴ میلیمتر هست. لازم به ذکر است که قطر سگمنت همیشه بیشتر از قطر صفحه برش است تا از گیر کردن و برخورد صفحه به محل برش سنگ جلوگیری کند و سرعت بیشتری در برش داشته باشد.

از نظر عمر مفید صفحه برش :

عمر مفید صفحه برش کاملا با جنس سگمنت، مورد استفاده صفحه برش و تنظیم بودن دستگاه ارتباط دارد.
متاسفانه جنس سگمنت از ظاهر صفحه قابل تشخیص نمی‌باشد و فقط اندازه‌ی دانه‌های الماسه از ظاهر سگمنت قابل رویت هست. ترجیحا از صفحه برش‌های اصلی و از فروشگاه های معتبر خرید کنید.
منظور از مورد استفاده‌ی صفحه برش به این معناست که اگر شما صفحه برش مخصوص پرسلان خریداری کردید و حالا نیاز به برش گرانیت یا مرمریت دارید باید یک صفحه جدا خریداری کنید زیرا برش جنس‌های غیر مجاز باعث آسیب به سگمنت و صفحه می‌شود.
تنظیم بودن دستگاه سنگبری نقش مهمی در طول عمر دستگاه دارد زیرا اگر موتور دستگاه شما یا خود صفحه توسط افراد متخصص انجام نشود باعت ایجاد لرزش، تاب، شکستن و ریزش سگمنت‌های صفحه برش شود پس قبل از تعویض صفحه برش حتما از کالیبره بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار