کد خبر: ۸۷۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ 13 July 2020

 

ایسنا/گیلان فرماندار انزلی، با تاکید بر اینکه رعایت نظم در تمام امور بسیار مهم است، افزود: هنر یک مسئول خوب، پیدا کردن راه حل مناسب برای حل مشکل در سایه قانون است.

اسماعیل میرغضنفری در جلسه تکریم از خدمات دهیاران شهرستان بندرانزلی در جلوگیری از بیماری کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باید خدا را همواره حاضر و ناظر بر عملکرد خود بدانیم؛ همچنین قانون را در عملکرد خود رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رعایت نظم در تمام امور بسیار مهم است، افزود: هنر یک مسئول خوب، پیدا کردن راه حل مناسب برای حل مشکل در سایه قانون است. اگر ما واقف بر قانون باشیم در حوزه فعالیت خود می توانیم برای بسیاری از مشکلات راه حل مناسب را پیدا کنیم.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه دهیاران منتخب مردم در سطح روستاها و مجری دولت هستند، گفت: توزیع نان یا سر زدن به روستاها گزارش عملکرد نیست و باید حل مشکلات را مد نظر داشته باشیم.

اسماعیل قاسمی، بخشدار مرکزی بندرانزلی نیز، اضافه کرد: قرار گرفتن در حریم تالاب از مهمترین مشکلات اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان انزلی است.

وی با بیان اینکه ۲۶ روستا و ۲۴ دهیاری در شهرستان بندرانزلی، داریم، اظهار کرد: در شرق انزلی پنج روستا در محدوده منطقه آزاد قرار دارد که دو روستای این محدوده در حریم و بستر تالاب هستند و علیرغم وجود طرح هادی، نمی توانیم پروانه فعالیت صادر کنیم.

بخشدار مرکزی بندرانزلی ادامه داد: از ۱۹ روستای غرب شهرستان، ۱۲ روستا در حریم تالاب قرار دارند و مشکل طرح هادی در این روستاها نیز مشاهده می شود.

قاسمی، با بیان اینکه دو دهیاری دارای ایستگاه آتش نشانی هستند، تصریح کرد: در این دو روستا نیز به دلیل اینکه در حریم و بستر تالاب واقع هستند، درآمد حاصل از صدور پروانه بسیار پایین است و حتی برای پرداخت حقوق آتش نشانان در مضیقه هستیم، اما این مسئله باعث نشده در فعالیت های محوله، کم کاری داشته باشیم.

بابک صیاد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه، یادآور شد: در روزهای کرونایی استفاده از ماسک را فراموش نکنیم و حتما در مکان های سرپوشیده، تهویه هوا را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه به استفاده از ماسک بعد از دوران قرنطینه یکی از مهمترین عوامل در گسترش مجدد کرونا بود، اظهار کرد: همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کنند؛ البته استفاده از ماسک سه لایه و جراحی ضروری نیست، بلکه ماسک های پارچه ای و دست دوز نیز که صورت را به خوبی بپوشاند، می تواند موثر باشد.

رئیس شبکه بهداشت انزلی، با اشاره به اینکه اصناف در دوران قرنطینه به دلیل تعطیلی با ضرر مواجه شده و اکنون فعالیت خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می دهند، افزود: مراکز خدماتی مخصوصا رستوران ها، کافه ها و چای سراها حتما رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند؛ به ویژه در چای سراها تا حد امکان لیوان یک بار مصرف مورد استفاده باشد.

صیاد، با بیان اینکه از سفرهای غیرضروری پرهیز کنیم، گفت: ماسال از شهرستان های سفید بود، اما به دلیل حضور مسافران و اسکان در مراکز اقامتی وضعیت این شهرستان رو به قرمز است و لذا باید در انزلی نیز دقت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار