واکنش الهام علی‌اف
در این درگیری دست کم دو نیروی نظامی آذربایجان کشته شده و 5 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
کد خبر: ۸۷۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 13 July 2020

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از درگیری روز یکشنبه مرزی میان ارمنستان و آذربایجان خبر دادند که این درگیری تلفاتی را نیز به همراه داشته است.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که آتش‌بس در منطقه «تووز» در منطقه مرزی آذربایجان و ارمنستان نقض شده و طی درگیری ایجاد شده تلفاتی در میان نیروهای دو طرف حاصل شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در این درگیری دست کم دو نیروی نظامی آذربایجان کشته شده و 5 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

هنوز گزارشی از تلفات میان نیروهای مسلح ارمنستان در این درگیری مخابره نشده است.

واکنش الهام علی‌اف 

رئیس جمهور آذربایجان روز دوشنبه درباره تنش مرزی روز گذشته با ارمنستان اظهار داشت که نیروهای آذربایجانی با آمادگی در نقاط مرزی حضور دادند.

به نوشته خبرگزاری «آذر نیوز» الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در نشست شورای امنیتی این کشور گفت: «این نخستین باری نیست که ارمنستان اقدامات تحریک کنده نظامی در مرزها انجام می‌دهد. در نتیجه این اقدامات تحریک کننده در چند ماه گذشته، سربازان  و همچنین غیرنظامیان ما کشته شده‌اند. در پی یک تحریک دیگر بعد از ظهر دیروز، چندین تن از سربازان ما کشته شدند. به سوی پاسگاه ما با توپخانه شلیک شد و در نتیجه این عمل موذیانه، سربازان ما کشته و زخمی شدند.»

وی گفت: «می‌توانم بگویم به طور قاطعانه جلوی تحرکات ارمنستان و انتقام  سربازان ما گرفته شد. تمام تلاش‌های ارمنستان شکست خورد و آذربایجان از مرز خود محافظت کرد و سربازان ارمنی حتی قادر نبودند حتی یک اینچ از خاک آذربایجان عبور کنند.»

درگیری میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و 7 منطقه اطراف آن را از دست داد.

از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با حضور روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار