کد خبر: ۸۷۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 13 July 2020
فرماندار گچساران گفت: هر گونه ارسال پیامک عروسی و عزا در شهرستان ممنوع و با عاملان آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد علی خوانپایه امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با آغاز موج دوم ویروس کرونا و گسترش شیوع آن از خردادماه تا کنون محدودیت‌هایی به جهت کنترل و جلوگیری از گسترش این بیماری در شهرستان اعمال شد.
وی ادامه داد: از زمان شیوع  ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون ۳۶جلسه با بیش از ۳۰۰مصوبه اجرایی شده است.
فرماندار گچساران  عنوان کرد: تا 2 روز گذشته بیش از 528 بیمار کرونایی در این شهرستان شناسایی شده  که از این تعداد بیش از 440 بیمار کرونایی از خردادماه تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند که این روند با جهش چشمگیری مواجه بوده است.
وی  اذعان کرد: از ۱۰خردادماه تاکنون به طور تقریبی در سطح شهرستان روزانه ۱۱نفر مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان  شناسایی می‌شوند.
 خوانپایه ابراز کرد: یکی از کانون‌های شیوع ویروس که منجر به افزایش افراد مبتلا در 40 روز اخیر در این شهرستان شد شرکت شهروندان در مراسمات عروسی و عزا است.
فرماندار گچساران بیان کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس و قطع این زنجیره ارسال هرگونه پیامک ‌عروسی، تشییع، تدفین و ترحیم درشهرستان ممنوع  و با عاملان آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان خاطرنشان کرد: تالارها، باغ‌ها و مراکز تجمعی تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل  هستندو براساس مصوبه ستاد تا زمانی که وضعیت قرمز اعلام شده محدودیت هایی در شهرستان وجود دارد.
خوانپایه با بیان اینکه برای سلامتی مردم تعارف و دلسوزی بی مورد با کسی نداریم ، افزود: با رعایت پروتکل های بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی، استفاده از دستکش و ماسک می‌توان تاحدودی از شیوع این بیماری جلوگیری به عمل آورد.
وی ادامه داد: متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی  و از سرگیری زندگی عادی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در مکان‌های عمومی موجب شد تا وضعیت این شهرستان  قرمز شود و  متاسفانه شاهد هستیم که روز به روز بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان افزوده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار