عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمانشاه با همه ظرفیت‌هایی که در بخش کشاورزی دارد، متاسفانه هنوز به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور شناخته نشده است.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 13 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمد رشیدی  اظهار کرد: ظاهرا در گذشته درخواست‌هایی مبنی بر مطرح کردن استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور به وزارت جهاد کشاورزی داده شده، اما پیگیری‌ لازم برای به سرانجام رساندن و تصویب این درخواست انجام نشده و پروژه قطبیت استان کرمانشاه در کشور به سرانجام نرسیده است.

وی ادامه داد: باید درخواست مطرح شدن استان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی با ساز و کار دقیق آن به وزارت جهاد کشاورزی داده شود و تصویب قطبیت استان کرمانشاه در کشور به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری شود.

نماینده مردم کرمانشاه سپس با بیان اینکه بعضی از شهرها و استانها در کشور به عنوان قطب یک موضوعی شناخته شده هستند، گفت: اگر قطبیت کشاورزی استان کرمانشاه در وزارت جهاد کشاورزی به تصویب برسد، شاهد افزایش بودجه‌های تخصیصی به استان در بخش کشاورزی خواهیم بود که تاثیر جدی در بحث اشتغال و تولید کرمانشاه خواهد داشت و می تواند زمینه ساز شکوفایی هر چه بیشتر استان در بخش کشاورزی شود.

رشیدی ادامه داد: استان کرمانشاه ظرفیت های خیلی خوبی در بخش کشاورزی دارد و با دارا بودن حدود یک میلیون هکتار اراضی زراعی و 1.7 میلیون هکتار جنگل و مرتع یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این استان همچنین به دلیل تنوع تولیدات گیاهی و نیز شاخص بودن در حوزه دامپروری ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی دارد که قطبیت کشاورزی آن را در کشور محرز می کند.

رشیدی ادامه داد: همچنین شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان کرمانشاه، این استان را در بخش کشاورزی شاخص کرده، لذا باید به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار