کد خبر: ۸۷۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۸ 13 July 2020

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه شایعاتی چون فروش جزیره کیش در سند همکاری ایران با چین را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.
 
 ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهارداشت: در این جلسه وزیر امور خارجه و معاونانش به ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین پرداختند.

وی درباره اظهارات وزیر امور خارجه پیرامون روند تدوین پیش نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین گفت: ظریف در این باره گفت که روابط جمهوری اسلامی ایران با چین یک روابط راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: طبق گفته وزیر امور خارجه، روند تدوین این سند با سفر آقای شیء جین پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در آن سفر تصمیم گرفتند تا نقشه راه بلندمدت را طراحی کنند و طرفین هنوز در حال مذاکره روی این سند هستند.

عمویی بیان کرد: وزیر امور خارجه در تشریح ابعاد این سند، بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین این سند تأکید کرد و شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد و آن را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در این جلسه که اولین نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و وزارت امور خارجه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بود، اعضای کمیسیون به تشریح نظرات خود درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی پرداختند.

وی گفت: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی، بر آمادگی کمیسیون برای بررسی بیشتر جزئیات سند همکاری جامع چین و ایران تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار