استاندار فارس بیان کرد: گلایه از ائمه جمعه به دلیل بیان انتقادات نیست بلکه به دلیل این است که گاه زحمات نظام و دولت دیده نمی‌شود باید نیمه پر لیوان نیز دیده شود در این صورت هرکس در هر سمتی باید راهکارهای عالمانه ائمه جمعه را بپذیرد. 
کد خبر: ۸۷۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 12 July 2020

به گزارش تابناک فارس:سید تقی سهرابی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس امروز (یکشنبه 22 تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، گفت: نهاد نماز جمعه نیازمند آسیب شناسی هست، باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم و بر اساس سه محور، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن پردازی، نهاد نماز جمعه چه اقداماتی انجام داده و چه اقداماتی باید انجام دهد. 


همچنین آیت الله دژکام، امام جمعه شیراز افزود: در نظام جمهوری اسلامی سئوالی وجود دارد که ائمه جمعه چه نقشی در نظام موجود دارند، نقش ائمه جمعه در نظام باید تبیین و نهادینه شود، متاسفانه تبیین دقیقی از وظایف برای ائمه جمعه شکل نگرفته است.

 

 استاندار فارس با اشاره به نقش امام جمعه در جامعه افزود: نقش امام جمعه یک نقش وحدت‌آفرین است که می‌توانند سبب انسجام اجتماعی، روشنگری، مشارکت افزایی، ترویج معارف دینی و فرهنگی شوند اموری که امروز به آنها نیاز داریم. 

استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه هیچ‌گاه این ایفای نقش نباید موجب دلخوری و گلایه مسئولان شود بلکه ایفای نقش ائمه جمعه همواره مورد تاکید است، بیان کرد: گلایه از ائمه جمعه به دلیل بیان انتقادات نیست بلکه به دلیل این است که گاه زحمات نظام و دولت دیده نمی‌شود باید نیمه پر لیوان نیز دیده شود در این صورت هرکس در هر سمتی باید راهکارهای عالمانه ائمه جمعه را بپذیرد. 

 

حجت الاسلام حسین ملک مکان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس ادامه داد: نگرش مردم نسبت به مطالباتی که از نماز و امام جمعه دارند باید تغییر کند چرا که بسیاری از مسائلی که از سوی مردم گفته می شود به امام جمعه ارتباطی ندارد و به مسئولین مرتبط است.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه برای هدایت گری و بصیرت افزایی، یک نهاد مهم در جامعه محسوب می شود، گفت: معرفی کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت از دیگر اهداف برگزاری این هفته است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه فرمانداران همکاری خوبی با ائمه جمعه داشته باشند، یادآور شد: در این فضای تحریم و کمبودهای مالی هزاران میلیارد تومان پروژه افتتاح می شود و تکلیف کردیم که فرمانداران و مسئولین با ائمه جمعه همفکری کنند.

 

 

برنامه‌های هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه فارس

 تشریح خدمات و دستاوردهای نهاد نماز جمعه در سطوح ملی و منطقه ای، اصلاح نگرش و تقویت مطالبات حقیقی مردم از نهاد نماز جمعه، قدرشناسی از تلاش های خالصانه ائمه جمعه، کاگزاران و پیشکسوتان این شبکه نورانی، معرفی برنامه ها و اقدامات الگوساز ائمه جمعه، بازشناسی جایگاه نماز جمعه در آیات و روایات، تبیین دیدگاه های امامین انقلاب اسلامی در خصوص نماز جمعه تراز و معرفی و تجیلی از چهره های ماندگار و مفاخر نهاد نماز جمعه از جمله دیگر برنامه هایی است که در این هفته اجرا و برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار