مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: معمولا بعد از سه تا 6 ماه فرد که مبتلا به بیماری کرونا شده، مجددا مستعد ابتلا می‌شود و سطح پادتن‌هایی که در بدن ترشح می‌شود تقریبا به صفر می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 12 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،سارا شاه‌آبادی وضعیت استان را به لحاظ شیوع کرونا همچنان قرمز دانست و اظهار داشت: اگر در هر شهرستانی طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت سه نفر و یا بالاتر از سه نفر باشد آن شهرستان قرمز است، اگر حداکثر یک نفر باشد شهرستان سفید در محدود یک تا سه نفر شهرستان زرد است.

وی با بیان اینکه بین رعایت اصول بهداشتی و مبتلا به کرونا رابطه عکس وجود دارد، تصریح کرد: طی روزهای اخیر با توجه به رعایت مردم مقداری ورودی‌های بیمارستان کم شده، هر چه مردم رعایت کنند زودتر از اوج بیماری می‌گذریم.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ما باید تا وقتی که برای کرونا واکسن و درمان قطعی وجود ندارد زندگی با این ویروس را یاد بگیریم، هر چه بیشتر رعایت کنیم تعداد بیماران کم می‌شود.

وی در خصوص اینکه اگر تابستان مبتلا شویم بهتر است و دیگر زمستان مبتلا نمی‌شویم، گفت: این باور غلطی است رفتار ویروس ناشناخته است و با توجه به سیستم ایمنی افراد مشخص نیست ویروس چه علائمی را در بدن نشان دهد، بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کرد که برای فرد مبتلا چه اتفاقی می‌افتد.

شاه‌آبادی با تاکید بر استفاده ماسک برای همگان، اضافه کرد: چرخه انتقال ویروس کرونا قوی شده و اصلا ضعیف نشده و افراد زیادی را درگیر کرده، بنابراین تنها راه پیشگیری از آن فعلا استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ماسک سه لایه جراحی را به عنوان ماسک استاندارد برای استفاده عموم توصیه کرد و افزود: جنس ماسک مهم نیست، مردم می‌توانند از ماسک‌های خانگی هم استفاده کنند، هدف این است یک حائلی بین قطرات و ترشحات تنفسی افراد آلوده با دیگران ایجاد شود تا قطرات تنفسی وارد سیستم تنفسی افراد نشود.

شاه‌آبادی در خصوص ممنوعیت استفاده از ماسک سوپاپ‌دار نیز، اضافه کرد: ماسک‌های سوپاپ‌دار که به اشتباه ماسک فیلتردار گفته می‌شود به هیچ عنوان استفاده نکنید چون قطرات تنفسی فرد را به بیرون هدایت می‌کند و اگر کسی ناقل باشد ویروس را به بیرون منتقل می‌کند.

وی در توضیح برخی باورهای غلط در مورد ویروس کرونا، گفت: مردم اطلاعات خود را از منابع علمی معتبر بگیرند تا به بیراهه نروند، به عنوان مثال مصرف گلاب ویروس را از بین ببرد این باور غلط اصلا در منابع علمی ذکر نشده است.

این مسؤول اضافه کرد: خوردن هیچ دارو و هیچ مکمل و غذایی در راستای پیشگیری از کرونا توصیه نمی‌شود، تنها راه پیشگیری از ابتلا رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی در پاسخ به این سئوال آیا یک بار ابتلا ایمنی دائمی می‌دهد؟، گفت: این درست نیست معمولا بعد از سه تا 6 ماه فرد مجدد مستعد ابتلا می‌شود و سطح پادتن‌هایی که در بدن ترشح می‌شود تقریبا به صفر می‌رسد، بنابراین افرادی که مبتلا شده‌اند نیز باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه کودکان نیز به کرونا مبتلا می‌شوند، افزود: هر روز ما با رفتار جدیدی از این ویروس آشنا می‌شویم، کودکان در برابر کرونا مصون نیستند ممکن است شدت آن کمتر باشد ولی به هر حال کودکان نیز مبتلا می‌شوند.

وی در پایان در خصوص مصرف الکل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت: متاسفانه این باور غلط قربانیانی را در کشور گرفته، خواهش می‌کنم به این باورهای غلط اصلا توجه‌ای نداشته باشید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار