اوایل دهه هشتاد بود که پخش مسابقه ای تلویزیونی با استقبال کم نظیر مردم مواجه شد. مسابقه "مردان آهنین" که ایام نوروز پخش می‌شد محبوبیت زیادی برای قوی ترین مردان به همراه داشت، اما این محبوبیت چندان دوام نیاورد و حواشی که هنگام ضبط مسابقه دامن قوی ترین مردان را گرفته بود، پخش این مسابقه را متوقف کرد.
کد خبر: ۸۷۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 12 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سال ۱۳۹۷ پس از شش سال وقفه مردان آهنین  دوباره به تلویزیون آمدند، اما به اعتقاد خیلی‌ها نه این مسابقه مانند گذشته پربیننده بود و نه قوی ترین مردان دیگر آن محبوبیت گذشته را داشتند. حواشی و اتفاقات تلخی که برای برخی چهره‌های شاخص مردان آهنین رقم خورد،  باعث توقف ادامه پخش این مسابقات از تلویزیون شد.

علی نوکانی یکی از باسابقه ترین ورزشکاران مردان آهنین و نایب قهرمان مسابقات قوی ترین مردان ایران در سال ۱۳۹۷ معتقد است، مردان آهنین هنوز مانند سابق بین مردم محبوبیت خود را دارند.

وی در گفت و گو با ایسنا، عدم پخش تلویزیونی مسابقات مردان آهنین را اجحاف در حق قوی ترین مردان دانست و گفت: تا اوایل دهه ۹۰ که مسابقات مردان آهنین بصورت منظم پخش می‌شد، جوانان زیادی به سمت این رشته می‌آمدند و باانگیزه زیادی تمرین می‌کردند تا روزی به مسابقات مردان آهنین راه پیدا کنند.

وی تصریح کرد: از زمانی که مسابقات مردان آهنین دیگر پخش تلویزیونی نمی‌شود، انگیزه ای برای ورزشکاران این رشته نمانده و دلیلی نمی‌بینند هزینه زیادی را متحمل شوند، اما مسابقه تلویزیونی هم نباشد.

این ورزشکار کرمانشاهی عدم پخش تلویزیونی مردان آهنین را باعث کاهش توجه مسئولین هیات‌ها به این رشته هم دانست و افزود: چون مسابقات این رشته پخش تلویزیونی نمی‌شود، مسئولین دیگر کمتر به آن رسیدگی می‌کنند.

نوکانی به وجود برخی حاشیه‌ها در زمان پخش مسابقات مردان آهنین اشاره کرد و گفت: در چندسالی که به مسابقات مردان آهنین رفتم، خاطرات خوبی از این مسابقات دارم و آنطور که خیلی ها فکر می‌کنند حاشیه‌های زیادی نبود، هرچند این را هم قبول دارم که هرجایی در کنار افراد خوب افراد بدی هم پیدا می‌شوند، اما این را باید در نظر گرفت که از حدود ۵۰۰ ورزشکاری که در مردان آهنین آمدند، اکثر آنها خوب بودند.

وی ادامه داد: سالهاست که با اکثر قوی ترین مردان رفت و آمد خانوادگی دارم و به جرات می‌گویم که هیچ رشته ای به اندازه قوی ترین مردان در ایران کم حاشیه نیست.

نائب قهرمان مسابقات قوی ترین مردان ایران تصریح کرد: چطور تلویزیون مسابقات برخی رشته های ورزشی را پخش می‌کند که در حین مسابقه دعواهای آنچنانی و حواشی زیادی بوجود می‌آید، اما از پخش مردان آهنین امتناع می‌کند.

وی بااشاره به اتفاقات تلخی که در چندسال اخیر برای برخی چهره‌های مطرح مردان آهنین از جمله روح الله داداشی رخ داد، اعلام کرد: روح الله داداشی نماد ورزش قوی ترین مردان بود و اتفاقی که برای او افتاد، می‌توانست برای هرکس دیگر هم بیفتد. مرحوم داداشی دنبال دعوا و حاشیه نبود و چیزهای زیادی را از او یاد گرفتم.

نوکانی افزود: معتقدم در هر رشته ای کسی می‌تواند اسطوره باشد که در کنار قهرمان بودن، همه از خوبی‌های او بگویند و روح الله دادشی اینگونه شخصیتی داشت.

وی در ادامه بااشاره به سخت تر شدن رقابت در قوی ترین مردان، گفت: یکی دو دهه پیش که قهرمانانی مانند آقای فاطمی مسابقه می‌دادند، شرایط و سطح مسابقات بهتر بود، اما در چندسال اخیر رقابت در قوی‌ترین مردان بسیار سخت شده و می توان گفت ۱۵ و ۱۶ نفری که به این مسابقات راه پیدا می‌‎کنند، همه قوی ترین مردان هستند، چون برای رسیدن به این مسابقات مراحل خیلی سختی را طی کرده‌اند.

این ورزشکار کرمانشاهی همچنین بابیان اینکه مردان آهنین به مرور درحال فراموش شدن است، گفت: بعداز توقف پخش تلویزیونی این مسابقات در سال ۱۳۹۲ این رشته کم کم رو به فراموشی رفت. هرچند که در سال ۱۳۹۷ دوباره از تلویزیون پخش شد، اما خیلی ها این رشته را به مرور فراموش کرده‌اند.

وی در ادامه قدرت بدنی و توانایی قوی ترین مردان را بیشتر از وزنه برداران دانست و گفت: نیمی از تمرینات وزنه برداران تکنیکی است، درحالی که قوی ترین مردان باید حداقل ۲۶ آیتم که اندام‌های مختلف بدنشان را درگیر می‌کند، انجام دهند و زور و تلاش زیادتری داشته باشند.

 

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار