استاندار اصفهان گفت: تشکیل کنسرسیوم بانک‌های دولتی برای اولین بار در کشور در این استان مهم‌ترین مصوبه امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بود.
کد خبر: ۸۷۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 11 July 2020

عباس رضایی در هشتاد و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی این استان افزود: یکی از بهترین راه‌ها تشکیل کنسرسیوم بانک‌هاست که در این راهبرد نیازهای تسهیلاتی واحدهای اقتصادی فعال دنبال شود.

وی اظهار کرد: همچنین بانک‌های خصوصی باید تسهیلاتی را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند و پول‌های سپرده را در همین استان هزینه کنند از این رو راه حل حضور بانک‌های خصوصی در کنسرسیوم مطرح شد.

استاندار اصفهان با اشاره به سال جهش تولید افزود: هماهنگی سازمان‌ها، نهادها و فعالان بخش اقتصادی به صورت چرخه کلی در ابعاد مختلف از جمله مسائلی است که در سال جهش تولید می‌تواند موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری باید توان و تلاش خود را منطبق با جهش تولید کنیم، ادامه داد: یکی از مسائل مهم در بحث تولید، تسهیلات است متاسفانه بانک‌های کشور محدودیت‌هایی را برای اعطای تسهیلات دارند و هریک از بانک‌ها هم می‌توانند سقف مشخصی را در اختیار واحدها و فعالان اقتصادی استان‌ها قرار دهند.

رضایی با اشاره به درخواست انجمن صنفی کارفرمایان سنگبری‌های استان بیان کرد: یکی از مباحث این بود که این واحدها مانند انجمن‌های صنفی از مزایای سازمان تامین اجتماعی برای بیمه کارگران بهره‌مند شوند.

به گفته وی به همین جهت با اعطای مزایا به واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی خارج از محدوده اصفهان (شعاع بیش از ۵۰ کیلومتر)هستند موافقت شد.

استاندار اصفهان اضافه کرد : همچنین در جلسه امروز برای تامین مزایای واحدهای سنگبری از سال ۷۲ به دلیل سلامت مردم و حفظ محیط زیست مخالفت شد.

وی اظهارداشت: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان از مصوبات خوب این جلسه بود، اگر بانک، سازمان، اداره و یا نهادی مصوبات کارگروه تسهیلات و حمایت قضایی را نپذیزد بعد از ارجاع به استانداری و ماده ۶۲ (کمیسیون تخصصی خبرگان بانکی) مقامات قضایی می‌توانند آن‌ها را مورد محاکمه قرار دهند که قدمی برای جذب تسهیلات بیشتر فعالان اقتصادی و جهش تولید خواهد بود.

 عدم تخصیص ارز برای واحدهای تولیدی مشکلاتی ایجاد کرد 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان درباره تحولات ارزی طی روزهای گذشته، گفت: عدم تخصیص ارز برای واحدهای تولیدی نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرد که ادامه این روند پیامدهای ثانویه‌ای برای ما دارد از این رو باید بر آن تامل جدی کرد.

مسعود گلشیرازی افزود: آمار تعهدات ارزی فعالان اقتصادی را در راستای برگشت ارز حاصل از صادرات از نظر تعداد و درصد برداشت وضعیت مطلوبی داشته و جزو ۲ استان اولیه در کشور هستیم که فعالان اقتصادی بر تجارت و تولید واقعی متعهد هستند که این آمار امیدوار کننده‌ای است.

وی با بیان اینکه باید حمایت جدی از فعالان اقتصادی صورت بگیرد، بیان کرد: نگرانی‌هایی برای صادرکنندگان ایجاد شده که به جهت هجمه‌های بوجود آمده به نظر می‌رسد این نگرانی‌ها بجاست.

بررسی مجدد پیشنهادات کارگروه کارشناسی شورا مرتبط با درخواست انجمن صنفی کارفرمایان سنگبری‌های اصفهان در حوزه تامین اجتماعی ارجاع شده از جلسه ۸۸ شورا، اختلاف حساب کارفرمایان با تامین اجتماعی از جمله دستور جلسه و مصوبات این جلسه از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار