استاندار كرمانشاه گفت: مغازه افرادي كه پروتكل هاي بهداشتي را رعايت نمي كنند و ماسك نمي زنند، پلمب مي شود.
کد خبر: ۸۷۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 11 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ هوشنگ بازوند امروز در حاشيه برگزاري ستاد ملي كرونا كه به صورت ويدئو كنفرانس با حضور رئيس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: همه مردم در جامعه ملزم به استفاده از ماسك هستند و دستگاه هاي اجرايي ذيربط موظف هستند كه پيش بيني هاي لازم را براي افزايش توليد و كنترل قيمت ماسك داشته باشند.

وي با اشاره به امكان همزماني كرونا و ويروس آنفلوآنزا در اول مهر ماه و فصل پاييز بيان داشت: اداره صمت استان بايد فكري دراز مدت براي توليد ماسك داشته باشد و همچنين براي جلوگيري از افزايش قيمت ماسك تمهيدات لازم را اتخاذ نمايد.

نماينده عالي دولت در استان ادامه داد: مغازه افرادي كه پروتكل هاي بهداشتي را رعايت نمي كنند و ماسك نمي زنند، بايد پلمب شود و در بازديدي كه ديروز از سطح شهر كرمانشاه داشتم، مشاهده مي شد مغازه هاي ماسك فروشي كه خود ماسك مي فروشند اما از ماسك استفاده نمي كنند لذا اداره صمت موظف است كه بازرسي ها و نظارت هاي خود را جهت كنترل بازار براي رعايت پروتكل هاي بهداشتي افزايش دهد تا همه موظف به استفاده از ماسك در جامعه باشند.

وي همچنين تاكيد كرد: بعضاً همچنين در سطح شهر مشاهده مي شود كه پليس ها نيز براي انجام وظيفه از ماسك استفاده نمي كنند لذا از نيروي انتظامي استان مي خواهيم كه از نيروهاي خود بخواهد كه پروتكل هاي بهداشتي و استفاده از ماسك را رعايت كنند.

بازوند در ادامه با اشاره به شلوغي و افزايش ترددها به پارك ها از شهرداري كرمانشاه خواست كه براي جلوگيري از افزايش بيماري كرونا، كنترل هاي لازم را در پارك ها انجام دهد.

استاندار كرمانشاه همچنين از دستگاه هاي ذيربط خواست كه براي خريد مواد شوينده و ضدعفوني حتماً از توليدات داخلي استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: دانشگاه علوم پزشكي استان موظف است كه ظرف 20 روز طرح نقشه راه را براي شرايط بحراني در پاييز كه امكان همزماني بيماري كرونا با ويروس آنفولانزا دارد را تدوين و به كارگروه مبارزه با بيماري كرونا استان ارائه نمايد.

مقام عالي استان همچنين گفت: معاونت توسعه منابع انساني استانداري بايد نظارت جدي بر ترددهاي مردم در ادارات داشته باشد و اگر برخي مراجعه كنندگان رعايت پروتكل هاي بهداشتي را نمي كنند ادارات بايد از ارائه خدمات به اين گونه افراد جلوگيري كنند.

وي از فرمانداران استان خواست با نشستي با بزرگان و معتمدين شهرها در خصوص جلوگيري از تجمع مردم براي برگزاري مراسم هاي عروسي و عزاداري ها تصميمات لازم را اتخاذ نمايند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار