مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض 12 میلیارد تومانی به مستاجران تحت پوشش این نهاد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 11 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محسن رخصی با اشاره به افزایش قیمت ودیعه مسکن و اجاره بها، گفت: در همین راستا و با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، کمیته امداد اعتباراتی را برای کمک ودیعه مسکن و اجاره مسکن مددجویان تحت پوشش خود در نظر گرفته است.

وی افزود: در راستای دستگیری از مستاجران تحت پوشش، اعتبار ویژه ای را از محل کمک‌ها و اعتبارات بنیاد مستضعفان و نیز اعتبارات هم افزایی صندوق امداد ولایت جهت کمک ودیعه مسکن مددجویان مستاجر در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: اعتبارات اختصاصی به استان در این زمینه حدود 10 میلیارد تومان است که توزیع شهرستانی آن انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سقف پرداخت این تسهیلات برای هر خانوار مستاجر تحت حمایت، در شهر کرمانشاه 30 میلیون تومان و در سایر شهرستانها 20 میلیون تومان است.

رخصی با تاکید بر اینکه تسهیلات ودیعه مسکن بدون کارمزد است، یادآور شد: بازپرداخت این تسهیلات پنج ساله خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این اعتبارات، مبلغ دو میلیارد تومان کمک بلاعوض هم از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان و اعتبارات کمیته امداد برای کمک اجاره مسکن در نظر گرفته شده که توزیع شهرستانی این اعتبارات نیز صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه تصریح کرد: این مبلغ نیز بصورت سرانه ماهیانه به خانوارهای نیازمند داده می‎شود و سقف آن ماهانه 300 هزار تومان است.

رخصی خاطرنشان کرد: تسهیلات کمک ودیعه مسکن و کمک بلاعوض اجاره بها تنها به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تعلق دارد و این افراد می توانند برای دریافت آن به دفاتر کمیته امداد در سطح استان مراجعه داشته باشند.

وی با اشاره به وجود 10 هزار مستاجر و خانوار فاقد مسکن تحت پوشش امداد در استان، گفت: تمامی این خانواده ها مددکار دارند و بر حسب اولویت ونیاز و اطلاعاتی که مددکاران ارائه می کنند، این تسهیلات و کمک‌ها در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در پایان از تمامی صاحبخانه‌ها خواست در شرایط اقتصادی کنونی بیش از هر زمان دیگر هوای مستاجران و بویژه مستاجران تحت پوشش امداد را داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار