حسین بیات در گفتگو با تابناک:
رییس اتحادیه پوشاک فروشان کرمانشاه گفت: فشار مالیاتی با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور مشکلات اقتصادی را افزایش داده است.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 11 July 2020

حسین بیات در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی حاصل از کرونا و وجود فشار مالیاتی بر بازاریان کرمانشاه اظهار داشت: طبق اطلاع رسانی های انجام شده توسط امور مالیاتی، تمامی ۴۰ هزار واحد صنفی کرمانشاه جهت دریافت برگه قطعی مالیات ۹۷ باید اقدام کنند؛ این درحالیست که براساس قانون مالیات های مستقیم بند الف و ج دریافت برگ مالیات ۹۷ باید در تاریخ ۹۸/۶ به بازاریان اعلام می شد.

 رییس اتحادیه پوشاک فروشان کرمانشاه با بیان اینکه اخذ برگ مالیات قطعی ۹۸ منوط به دریافت برگ قطعی ۹۷ است تصریح کرد: هجوم بازاریان به امور مالیاتی سبب تجمع شده و افزایش سرایت ویروس کرونا محتمل خواهد بود؛ لذا تقاضا داریم در این اقدام صرف نظر شود.

بیات تصریح کرد:بنابر دستور ستادملی کرونا کلیه درخواست های پروانه کسب تا تاریخ ۹۹/۳/۳۱ بدون ارجاع به امور مالیاتی اعطا شد که عدم وجود چنین بخشنامه ای در شرایط حاد فعلی می تواند مراجعین امور مالیاتی را افزایش دهد.

 وی ضمن اشاره به وجود ده هزار فروشنده پوشاک بدون بیمه در کرمانشاه افزود: فروشندگان قشر ضعیفی از جامعه بوده که با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن واحدهای صنفی آسیب دیدند. متاسفانه باوجود سرمایه گذاری بالا ودر مغازه های پوشاک فروشی و شیوع پاندمی کرونا هم اکنون برخی از این واحدهای صنفی دچار ورشکستگی شده و مجبور به تخلیه مغازه های خود شده اند؛ لذا در این شرایط کاهش فشارمالیاتی و اعطای تسهیلات به صاحبان واحدهای صنفی می تواند بسیار کارساز باشد.

 بیات در پایان با اشاره به کاهش فروش پوشاک در کرمانشاه به یک پنجم و افزایش فرهنگ عمومی مردم در استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی ابراز کرد: استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی کردن مغازه ها با توصیه های اکید به تمامی مغازه داران اطلاع داده شده تا بتوانیم از این بحران عبور کرده و شاهد آسیب دیدن همشهریان نباشیم‌. قابل بیان است که درصورت ورود قوه قهریه به موضوع عدم رعایت نکات بهداشتی توسط اصناف آمادگی کامل را درهماهنگی داریم‌.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار