کد خبر: ۸۷۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 09 July 2020
 
طرح مدرسه در مزرعه در شهرستان املش اجرایی شد

تابناک/مدیر جهادکشاورزی شهرستان املش از اجرای طرح مدرسه درمزرعه در شهرستان املش در قالب برگزاری دوره های آموزشی، کاربردی و میدانی خبر داد.

محمدمهدی صفری  در  این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : برای آنکه به کشاورزی پایدار درشهرستان دست یابیم نیاز است دانش روز و کشاورزی سنتی با هم ترکیب شود ضمن آنکه آموزش ها هم کاربردی و موثر باشد از این رو این طرح اجرایی می شود.

وی عنوان کرد : در این روش آموزش ترویجی کشاورزان حاضر در دوره ها به صورت کاربردی است و آنان آخرین یافته های نوین مربوط به حوزه کاری خود را با موضوع های مختلف کشاورزی آموزش می بینند.

وی گفت:کاهش مصرف کود، سم و هزینه های تولید، افزایش تولید محصول سالم، توانمندسازی کشاورزان و راه اندازی تشکل های کشاورزی از اهداف اجرای طرح مدرسه درمزرعه است.

صفری اظهار داشت:برقرای ارتباط موثر بین کشاورزان ومحققان ومروجان کشاورزی از دیگر اهداف اساسی این طرح به شمارمی رود.

وی اذعان داشت:رهیافت "مدرسه کشاورز" به عنوان یک الگوی جدیدترویج درکشاورزی مطرح شده که از روشهای مشارکتی درآن بهره جسته وبه کشاورزان کمک می کند تا مهارتها وخلاقیت خود را گسترش داده تا بتوانند بهتر از گذشته در فعالیت کشاورزی خود عمل کنند.

وی افزود : در این طرح ادغام دانش بومی با فناوری نوین، مصرف بهینه بذر و به کارگیری رقم مناسب، افزایش درآمد کشاورزان به صورت مستقیم وغیر مستقیم و ارتقا دانش فنی کشاورزان از اهداف مورد نظر جهاد کشاورزی است.

شهرستان املش با حدود ۵ هزار هکتار باغ چای و سه هزار و ۵۰۰ هکتارمزارع برنج در ۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار