معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: میزان تولیدات دامی استان در پایان امسال به بیش از ۵۵۰ هزار تن برسد.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 08 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام خانی ، میزان تولیدات بخش دامپروری استان کرمانشاه در پایان سال گذشته را حدود 480 هزار تن اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی های انجام شده تا پایان امسال میزان تولیدات این بخش با افزایش بیش از 70 هزار تنی به 550 هزار و 500 تن می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس میزان تولید شیر در استان را در پایان سال گذشته 350 هزار تن عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده میزان تولید شیر استان در پایان امسال به 400 هزار تن خواهد رسید.

خانی افزود: راه اندازی واحدهای راکد و غیرفعال، افزایش بهره وری، اصلاح نژاد گاوهای شیری صنعتی و نیمه صنعتی و ایجاد و توسعه واحدهای پرورش گاو شیری از برنامه‌های استان برای افزایش تولید شیر خام خواهد بود.

خانی میزان تولید گوشت قرمز استان در پایان سال گذشته را نیز 40 هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان تا پایان امسال به 45 هزار تن خواهد رسید.

برگرداندن واحدهای غیرفعال به بخش تولید، بهبود مدیریت واحدهای پرورش دام، تأمین نیازهای علوفه واحدهای پرواربندی، بهبود جایگاه نگهداری دام و ایجاد و توسعه پرواربندی صنعتی، روستایی و عشایری از برنامه های حوزه دامپروری استان برای افزایش تولید گوشت قرمز است که خانی به آنها اشاره کرد.

خانی در ادامه میزان تولید گوشت مرغ استان در پایان سال گذشته را نیز 72 هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان تولید تا پایان امسال به 85 هزار تن خواهد رسید.

خانی همچنین با بیان اینکه در پایان سال گذشته 12 هزار تن تخم مرغ در استان تولید شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان این تولیدات تا پایان امسال به 13 هزار و 500 تن می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: استفاده از تمامی ظرفیت‌های پرورش طیور و ایجاد و توسعه واحدهای پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برای افزایش میزان تولیدات گوشت مرغ و تخم مرغ در سال جاری خواهد بود.

خانی میزان تولید عسل استان در سال گذشته را هم 5455 تن عنوان کرد و افزود: این میزان تا پایان امسال به هفت هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: افزایش میزان تولید عسل استان با افزایش بهره وری کلنی‌های موجود و خرید و پرورش ملکه زنبور عسل دنبال خواهد شد. ضمن اینکه با ایجاد زنجیره ارزش عسل در استان امید به افزایش میزان تولیدات عسل استان داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار