مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه به تشریح نحوه فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان در روزهای کرونایی پرداخت.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 08 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،معصومه حسنی خوانسار ، با بیان اینکه ساعت کار کتابخانه‌ها تغییر نکرده و مانند گذشته از هشت صبح تا 18 فعال هستند، گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم ممانعت از تجمع افراد، ظرفیت سالن مطالعات کتابخانه به حدود یک سوم کاهش یافته است.

وی افزود: چیدمان میز و صندلی ها در سالن مطالعات هم کلا تغییر کرده و برای رعایت فاصله اجتماعی، صندلی‌ها با حداکثر فاصله چیده شده است.

وی با اشاره به تغییر چیدمان قفسه کتاب ها در کتابخانه ها نیز گفت: قفسه ها طوری چیده شده که کسی نمی تواند به آنها مراجعه کند و هرکس درخواست کتابی داشته باشد، کتابدار کتاب را از قفسه برمی‌دارد و در اختیار مراجعین قرار می‌دهد.

حسنی خوانسار تصریح کرد: کتاب های برگشتی هم بعد از ضدعفونی تا یک هفته در قفسه جداگانه نگهداری شده و بعد به قفسه اصلی کتاب ها منتقل می‌شود.

حسنی خوانسار تاکید کرد: ورود به کتابخانه ها در حال حاضر تنها با داشتن ماسک امکانپذیر است و ورودی هر کتابخانه هم مواد ضدعفونی کننده قرار داده شده است.

مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ظرفیت سالن مطالعه کتابخانه ها گفت: در همین راستا خیلی از افراد قبل از مراجعه جا رزرو می کنند و در تماس با مسئول کتابخانه ساعت حضور خود در سالن مطالعات را از قبل اعلام می کنند.

وی یادآور شد: بصورت مستمر جهت پیشگیری از انتقال بیماری، محیط کتابخانه ها با مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی می شود.

هم اکنون 106 کتابخانه عمومی در سطح استان کرمانشاه فعال است و بیش از 71 هزار نفر در این مراکز عضویت دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار