رسانه ملی ساخت آثار متعددی را در دستور کار خود قرار داده که هنوز نگارش فیلمنامه برخی از آنها به پایان نرسیده است.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 08 July 2020

کدام کارگردانان در صف ساخت آثار تلویزیونی قرار دارند؟ + تصاویر

به گزارش تابناک سمنان: مجموعه‌های تلویزیونی همیشه خوراک خوبی برای بینندگان رسانه ملی هستند. خوراکی که قصه آن با قلم فیلمنامه‌نویسان به نگارش در می‌آید و با نگاه موشکافانه کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان برای پخش از شبکه‌های تلویزیونی آماده می‌شود.

در ادامه این مطلب، نگاهی به فیلمنامه هایی داریم که در حال نگارش برای تلویزیون هستند و بعد از تولید، از قاب تلویزیون پیشکش مخاطبان می شوند:

سریال ضدّ

نگارش فیلمنامه سریال «ضدّ» با موضوع امنیتی توسط آرش قادری در مرکز سیمافیلم در حال انجام است. در این سریال تلاش شده از جان گذشتگی و تلاش نیرو‌های امنیتی در جهت حفظ امنیت و آرامش جامعه تصویر شود.

تهیه‌کنندگی این مجموعه به علیرضا جلالی که پیش‌تر به همراه زنده‌یاد حمید آخوندی تهیه سریال «دولت مخفی» و فیلم‌های «ماهورا» و «روز سوم» را عهده‌دار بود، سپرده شده است.

سریال رستگاری

مینی سریال «رستگاری» توسط مهدی کیا نوشته می‌شود و محمدرضا عباسیان تهیه کنندگی آن را عهده دار خواهد بود. این سریال به تحولات سال‌های گذشته سوریه می پردازد. موضوع محور مقاومت در سوریه از مضامین استراتژیک و مهم است.

کدام کارگردانان در صف ساخت آثار تلویزیونی قرار دارند؟ + تصاویر


سریال روزگار جوانی

بعد از حدود ۲۰ سال از پخش فصل اول سریال روزگار جوانی، شبکه پنج همزمان با احیای بخش فیلم و سریال خود، قصد دارد سریالی را با همین نام تهیه و تولید کند.

حمید طاهری نویسندگی فصل جدید این سریال را عهده دار شده است. هنوز تهیه کننده و کارگردان این سریال مشخص نیست.

سریال های در حال نگارش


سریال فصل قلندران

«فصل قلندران» که احمدرضا درویش قصد دارد آن را کارگردانی کند، قصه‌ای در عصر صفویه است که در جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس می‌گذرد.

این سریال داستانی و تاریخی در ۸ فصل ۱۳ قسمتی که هر قسمت ۶۰ دقیقه زمان دارد، ساخته خواهد شد. برای نگارش فیلمنامه این اثر ۶ ماه تحقیق شده است. همچنین مدت نگارش فیلمنامه ۱۸ ماه بوده و ۴ نویسنده فیلمنامه این اثر را به نگارش درآورده اند.

«احمدرضا درویش» کارگردانی فیلم‌های دوئل، متولد ماه مهر، سرزمین خورشید، کیمیا، آذرخش، ابلیس و آخرین پرواز را در کارنامه خود دارد و آخرین فیلمی که ساخته «رستاخیز» نام دارد که به واقعه کربلا می‌پردازد.

کدام کارگردانان در صف ساخت آثار تلویزیونی قرار دارند؟ + تصاویر


سریال شهید زین الدین

فیلمنامه سریال شهید زین الدین به نویسندگی شفیع آقامحمدیان آماده شده، اما هنوز به مرحله تولید و حتی پیش تولید نرسیده است.

قصه از قبل انقلاب و نوجوانی شهید زین الدین آغاز می شود و تا شهادت او و بعد از انقلاب ادامه دارد. این سریال در ۳۶ قسمت و به تهیه کنندگی شفیع آقامحمدیان تهیه و تولید خواهد شد.

سریال های در حال نگارش


سریال ماه و غزل

این روز‌ها سعید رحمانی در حال نگارش سریال محرمی «ماه و غزل» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری در ۱۰ قسمت است. این سریال، هنوز به مرحله انتخاب کارگردان نرسیده و بعد از تصویب نهایی فیلمنامه، تولید آغاز خواهد شد.

قصه این سریال یک ملودرام مذهبی دینی در مقطع و در بستر تاریخی قیام امام حسین (ع) است. داستانی که بعد از شهادت امام حسین (ع) آغاز و تا یک سال بعد از آن واقعه ادامه دارد. قیام حره یکی از اتفاق‌های مهم در آن دوران است که بخشی از این سریال را شامل می‌شود.

سریال شهید بهشتی

مجموعه تلویزیونی «شهید بهشتی» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در مرحله تحقیق‌های قبل از نگارش است. این سریال در ۴۰ قسمت تهیه و تولید می‌شود.

هنوز نگارش این سریال آغاز نشده است. حدود چهار ماه است که گروه نویسندگان این سریال مشغول تحقیق هستند. داستان از زمان نوجوانی این شهید آغاز می شود و تا زمان شهادتشان ادامه پیدا می‌کند. منابع تحقیقی برای نگارش این سریال علاوه بر کتاب‌هایی که از زندگی این شهید نوشته شده است، مصاحبه‌ با دوستان، همکاران و نزدیکان ایشان است.

سریال های در حال نگارش


سریال نوروز رنگی

علی مسعودی کمدین، کارگردان و نویسنده تلویزیون به تازگی نگارش مجموعه‌ای تلویزیونی با نام موقت «نوروز رنگی» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان و با مضمونی کمدی را برای نوروز سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است.

این مجموعه در فضای روز‌های پایانی اسفندماه یکی از سال‌های دهه ۶۰ می‌گذرد و با فراهم شدن شرایط، به کارگردانی علی مسعودی وارد پیش‌تولید خواهد شد.

کدام کارگردانان در صف ساخت آثار تلویزیونی قرار دارند؟ + تصاویر

سریال حضرت معصومه (س)

بعد از اعلام خبر ساخت پروژه سینمایی حضرت معصومه (س) به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی، سازندگان این پروژه از ساخت سریال این پروژه عظیم خبر دادند.

در حال حاضر نگارش فیلمنامه سینمایی به پایان رسیده است و نگارش نسخه سریال را آغاز شده تا گروه پس از اتمام نگارش نهایی فیلمنامه، وارد مرحله پیش تولید شوند.

با توجه به گستردگی موضوع، شخصیت ها، داستان‌ها، رویداد‌های تاریخی و ... برای پرداخت بهتر و گسترده‌تر شخصیت والای حضرت معصومه (س) و روایت جامع از شرایط تاریخی آن دوره، ساخت سریال در اولویت قرار دارد.

کدام کارگردانان در صف ساخت آثار تلویزیونی قرار دارند؟ + تصاویر

سریال زینبیه

موضوع محور مقاومت در سوریه از مضامین استراتژیک و مهم سریال سازی است که می‌تواند برای مخاطب دیدنی باشد.

سیمافیلم در همین راستا قصد دارد مینی‌سریالی با موضوع مقاومت در سوریه بسازد که جزو آثار الف فاخر این مرکز به شمار می‌آید.

مینی سریال «زینبیه» توسط جواد اردکانی نوشته می‌شود و به موضوعات مهم سوریه و تحولات سال‌های اخیر این کشور توجه دارد. اردکانی نویسنده و کارگردان سینما ساخت فیلم‌هایی همچون «شور شیرین» و «به کبودی یاس» را در کارنامه خود دارد.

کدام کارگردانان در صف ساخت آثار تلویزیونی قرار دارند؟ + تصاویر

سریال ملک سلیمان نبی

علاوه بر سریال موسی و سلمان که در مرحله تولید و نگارش هستند، این روز‌ها شهریار بحرانی در تدارک ساخت سریال «ملک سلیمان» است.

سریالی که پیشتر نسخه سینمایی آن در سینما‌ها اکران شده است. بحث اصلی این سریال ۵۰ قسمتی، مُلک و حکومت داری الهی و الگویی است. داستان این سریال از نظر زمانی کمی عقب‌تر از نسخه سینمایی است و از زمان طالوت و داوود نبی (ع) آغاز می‌شود.

کدام کارگردانان در صف ساخت آثار تلویزیونی قرار دارند؟ + تصاویر

سریال دادِستان

سریال «دادِستان» فضایی پلیسی و معمایی دارد. فیلمنامه توسط پدرام کریمی و کریم خودسیانی و به سرپرستی مسعود ده‌نمکی در حال نگارش است تا پس از اتمام نگارش وارد مرحله پیش‌تولید و سپس تولید شود.

سریال های در حال نگارش

این سریال فضایی متفاوت نسبت به سایر آثار مسعود ده‌نمکی دارد و تجربه‌ای جدید در کارنامه این کارگردان محسوب می‌شود.

ده‌نمکی ساخت سه‌گانه پرمخاطب اخراجی‌ها، فیلم سینمایی رسوایی ۱ و ۲، سریال و فیلم سینمایی معراجی‌ها، فیلم سینمایی زندانی‌ها و سریال دارا و ندار را در کارنامه دارد.

کدام کارگردانان در صف ساخت آثار تلویزیونی قرار دارند؟ + تصاویر


سریال بی همگان

این روز‌ها سریال «بی همگان» مراحل نهایی بازنویسی فیلمنامه را سپری می‌کند و بعد از کامل شدن فیلمنامه وارد مرحله پیش تولید می‌شود. سعید جلالی و علیرضا کاظمی پور از نویسنده‌های این مجموعه تلویزیونی هستند و مهران مهام تهیه کنندگی آن را به عهده دارد. فیلنامه بی همگان در دو فصل ۵۰ قسمتی تولید و به نگارش درآمده است.

«بی همگان» ملودرامی اجتماعی خانوادگی است که به موضوع ازدواج دختر و پسر‌ها می‌پردازد و درباره همسانی ازدواج بین آنهاست. در این سریال دختر و پسری قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند، اما مسائلی سر راهشان قرار می‌گیرد. داستان از پیچیدگی‌هایی برخوردار است که بین شخصیت‌ها و روابط خانوادگی‌شان حاکم است.

مهران مهام پیش از این سریال‌های «طلسم شدگان»، «خانه به دوش»، «خوش نشین‌ها»، «نقطه سرخط»، «نرگس»، «کارآگاهان»، «روزای بد بدر»، «دردسر‌های عظیم ۱ و ۲» را برای تلویزیون تهیه کرده است. او تهیه کننده «بی همگان» نیز خواهد بود.

سریال حکایت‌های کمال

نگارش فصل دو سریال «حکایت‌های کمال» مدتی است شروع شده، اما هنوز تولید آن به چرخه نیفتاده است. این فصل مثل فصل قبلی در شهرک سینمایی غزالی مقابل دوربین می‌رود.

فصل اول سریال «حکایت‌های کمال» در ۳۱ قسمت توسط سیما فیلم تهیه و از شبکه دو سیما پخش شد. این سریال روایتی از دهه ۴۰ است و اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته محمد میرکیانی محسوب می‌شود که قهرمان داستان یک نوجوان به نام کمال است.

سریال های در حال نگارش


سریال زیر همکف

فصل اول سریال «زیر همکف» به نویسندگی احسان لطفیان و مهدی حمزه نوشته شده بود. نگارش فیلمنامه فصل دو این سریال ادامه دارد.

فصل اول مجموعه تلویزیونی «زیر همکف» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی رضا جودی سال گذشته از شبکه یک سیما پخش شد. در قصه یک خطی «زیر همکف» آمده: «زندگی قانون‌های زیادی داره. ولی به نظر من مهم‌ترینش اینه که راحت نه بگین و هیچ‌وقت از نه گفتن نترسین. موافقین؟ نه؟».

این سریال کمدی اجتماعی است و معضلات روز جوان‌ها و دغدغه‌هایشان را به تصویر می‌کشد.

 

سریال بوقلمون

نگارش سریال «بوقلمون» توسط حسن وارسته و امیرعباس پیام انجام می‌شود. این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی در ۳۰ قسمت برای شبکه دو تولید خواهدشد.

نعمت چگینی تهیه کنندگی «بوقلمون» را برای تلویزیون بر عهده دارد. این سریال از مضمون طنز برخوردار است و با پایان مرحله نگارش وارد پیش تولید و انتخاب بازیگر خواهد شد. لطیفی تا به حال سریال‌های صاحبدلان، سر دلبران، پادری، تنهایی لیلا، وفا، فرار بزرگ و ... را برای تلویزیون کارگردانی کرده است.

کدام کارگردانان در صف ساخت آثار تلویزیونی قرار دارند؟ + تصاویر

سریال به توان بی‌نهایت

سریال «به توان بی‌نهایت» از محصولات سیمافیلم است که پیش از این «کارگاه ۴۸» نام داشت. این سریال این روز‌ها به تهیه کنندگی علیرضا جلالی مراحل لازم را طی می‌کند تا به وارد پیش تولید شود.

سریال «به توان بی‌نهایت» براساس یک واقعه تاریخی ساخته می‌شود و حین پرداخت به این روایت تاریخی، قصه‌هایی از عشق و داستان‌های خانوادگی را نیز در خود دارد.

فیلمنامه این سریال در مرحله پایانی نگارش و بازنویسی قرار دارد و آرش قادری که پیش از این نگارش فیلمنامه سریال‌هایی، چون «هوش سیاه»، «ماتادور» و «گاندو» را در کارنامه خود داشته، مشغول بازنویسی آن است.

گزینه‌های مختلفی برای انتخاب کارگردان این سریال در حال بررسی هستند و به زودی کارگردان این سریال انتخاب می‌شود. علیرضا جلالی تهیه‌کننده این مجموعه سال گذشته خبر داده بود، قرار است سریال «به توان بی‌نهایت» برای دهه فجر ۹۹ آماده پخش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار