به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امسال با سرمایه‌گذاری حدود ۶۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه صنعت و معدن استان، برای بیش از ۳۱۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 08 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛محسن دارابی در نشست خبری که به مناسبت هفته صنعت و معدن برگزار شد با اشاره به پنج راهبرد اصلی که امسال توسط سازمان صمت استان کرمانشاه دنبال می‌شود، اظهار کرد: این راهبردها شامل تکمیل هشت طرح اولویت‌دار استان، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی، احیای واحدهای راکد، تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و معدنی و تامین منابع مالی برای توسعه واحدهای موجود است.

وی ادامه داد: این پنج راهبرد 144 پروژه صنعتی استان را پوشش می‌دهد که سرمایه‌گذاری آنها 6300 میلیارد تومان و اشتغالزایی آن 3179 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: با اجرای این برنامه‌ها 6242 فرصت شغلی تثبیت، 3.7 میلیون تن به ظرفیت تولیدات صنعتی و معدنی استان اضافه و 10 میلیون تن ظرفیت تولید صنایع و معادن کرمانشاه تثبیت می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به چند طرح مهم در دست اجرا در استان داشت و اضافه کرد: پروژه بیوایمپلنت در بخش تولید بافت نرم آماده افتتاح است و بنا داشتیم این پروژه را بهمن یا اسفند سال گذشته افتتاح کنیم، اما شیوع کرونا مانع شد.

دارابی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تولید بافت سخت پروژه بیوایمپلنت کرمانشاه را نیز پیش ببریم.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه از پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصدی بیواتانول هم خبر داد و تاکید کرد: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و با جدیت پیگیر اجرای آن هستم.

به گفته این مسئول، با راه‌اندازی این واحد ظرفیت حدود 200 میلیون لیتر الکل در روز فراهم می‌شود.

دارابی اظهار کرد: طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه نیز در گیر و دار تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی و مباحث مربوط به مسدودی ارزی می‌باشد که از مشکلات ناشی از تحریم‌ها تاثیر پذیرفته است.

وی سرمایه‌گذاری این طرح را نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه مانند ایجاد یک واحد پتروشیمی جدید است و ظرفیت 600 هزار تنی کنونی این واحد تولیدی را بیش از 650 هزار تن ارتقا می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق جهش تولید در حوزه صنعت و معدن نیز امسال با جدیت دنبال خواهد شد، عنوان کرد: نباید فراموش کنیم جهش تولید یک فرآیند و متشکل از چندین حلقه به هم پیوسته است و همه دستگاه‌های مختلف باید در این زمینه پای کار بیایند.

دارابی اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده توسط این سازمان در سال گذشته داشت و برگزاری 116 جلسه ستاد تسهیل، احیا 193 واحد تولیدی در استان( سهم حوزه صنعت و معدن 55 واحد) با سرمایه‌گذاری 270 میلیارد تومان و اشتغالزایی 1087 نفر، رفع مشکلات 101 واحد تولیدی با اشتغال 3639 نفر و تزریق 227 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها، جذب 110 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن و ... را از مهمترین آنها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه تجارت استان نیز با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بودیم که رسمی شدن سه مرز سومار، شیخ صله و شوشمی بخش مثبت حوزه تجارت و بسته شدن مرز سومار به دلیل سیاست‌های عراق از تیر ماه تا بهمن و پس از آن نیز به دلیل شرایط کرونا از قسمت‌های منفی آن بود.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه اضافه کرد: با وجود همه این مشکلات سال گذشته 2.2 میلیارد دلار صادرات از مرزهای کرمانشاه به خارج از کشور صورت گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار