استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گسست و شکاف بین نسلی، خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش باید برای چنین موضوعاتی، راهکار ارائه کرده و گفتمان نسل‌های مختلف جامعه را به یکدیگر نزدیکتر کنند.
کد خبر: ۸۷۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 08 July 2020

 

به گزارش تابناک تبریز محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مقوله آموزش و پرورش رسالتی بزرگ و خطیر است،  اظهار داشت: فعالان این حوزه، اصلی‌ترین نقش را در تربیت صحیح و آموزش بی‌نقص فرزندان جامعه عهده‌دار هستند.

وی با قدردانی از عملکرد متولیان حوزه آموزش و پرورش استان به دلیل کسب رتبه نخست در ارزیابی‌های کشوری وزارت آموزش و پرورش، افزود: تمام دستگاه‌های مسوول با قدرت و دقت باید به انجام وظایف خود پرداخته و از رفع ایرادها و برخی نواقص غافل نشوند.

پورمحمدی با اشاره به نقش مهم دستگاه تعلیم و تربیت در مدیریت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: تولید کیت‌های تشخیص کرونا، دستگاه‌های ونتیلاتور و دستاوردهایی از این دست، حاکی از آموزش صحیح متخصصان داخلی توسط دلسوزان نظام آموزش کشور است.

وی بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت روحیه مسوولیت‌پذیری نسل جدید تاکید و ادامه داد: آموزش و تربیت صحیح، معضلات و مشکلات اجتماعی را به کمترین میزان ممکن کاهش می‌دهد، چراکه افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در یک جامعه، دلیلی بر ضعف و نقص دستگاه آموزشی و نهادهای فرهنگی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار توجه دستگاه‌های مسوول به آموزش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی برای اقشار مختلف مردم شد و متذکر شد: توجه ریشه‌ای به این موضوعات، باعث آشنایی مردم با حقوق خود می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه گسست و شکاف بین نسلی، خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، تصریح کرد: اعضای شورای آموزش و پرورش باید برای چنین موضوعاتی راهکار ارائه کرده و گفتمان نسل‌های مختلف جامعه را به یکدیگر نزدیکتر کنند.

وی با پیشنهاد برگزاری حضوری برخی برنامه‌های اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش در شرایط کنونی مخالفت کرد و گفت: تلاش برای حفظ مردم از گرفتار شدن به بیماری، اصلی‌ترین اولویت ماست و تا عادی شدن نسبی شرایط از چنین اقداماتی پرهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌های سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت آموزش و پرورش در دو بخش‌ شاخص‌های عمومی و اختصاصی، اداره‌کل آموزش و پرورش استان توانست رتبه نخست ملی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ را کسب کند.

جعفر پاشایی همچنین در خصوص به زمان دقیق بازگشایی مدارس در استان، گفت: از ابتدای مهر ماه سال‌جاری بیش از ۷۷۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز راهی کلاس‌های درس می‌شوند.

سایر اعضای جلسه نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در موضوعات مختلف حوزه آموزش و پرورش پرداختند‌ و مقرر شد هیچ برنامه‌ فیزیکی و حضوری تحت عنوان اوقات فراغت برگزار نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار