شهریار حیدری در گفتگو با تابناک:
نماینده مردم شهرستان های سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: درصورتی که آب سد شرفشاه مازاد باشد با یک پمپاژ در گیلانغرب هم از آن بهره مند می شویم.
کد خبر: ۸۷۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 08 July 2020

شهریار حیدری در خصوص پروژه سد شرفشاه و مزایای آن برای مردم منطقه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اهداف این طرح برای ۴٧٠٠ متر با تاکید بر نفت شهر و سومار است. در گذشته های دور به دلیل وجود منابع آبی مردم منطقه نفت شهر و سومار همواره بهره مند بودند و کشاورزی مناسبی داشتند، اما در سال های گذشته افت شدید باران و کمبود منابع آبی ضرورت ایجاد سد شرفشاه بر روی رودخانه تنگه را دو چندان کرد.

 وی افزود: خوشبختانه هفته گذشته این سد توسط رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت. اهداف پروژه تامین آب کشاورزی و آب شرب مردم سومار و نفت شهر است. همچنین در بخش صنعت تعریف شده و این منطقه استعداد شکوفایی در حوزه صنعت و کشاورزی را دارد.

 نماینده مردم شهرستان های سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از اثرات مهم این سد بازگشت مردم منطقه است، سال ها آواره بودند و همواره از ما درخواست فراهم شدن شرایط بازگشت را داشتند که لازمه آن آب شرب مناسب، کشاورزی و مرز مناسب است.

 حیدری تاکید کرد: امروز همه ی امکانات برای حضور مجدد مردم منطقه فراهم است و توسعه‌ی مرزی با بهره مندی از مرز سومار را نیز خواهیم داشت همچنین در صورت مازاد بودن آب می توانیم با یک پمپاژ در گیلانغرب هم از آن بهره مند شویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار