کد خبر: ۸۷۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶ 08 July 2020

 

رشد 8 درصدی صادرات کالا از مرز آستارا؛ 4 شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی در گیلان فعال است

تابناک/گروه استان‌‌‌ها- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان از فعالیت ۴ شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا در استان خبر داد و گفت: صادرات کالا از مرز آستارا امسال ۸ درصد رشد دارد.

فریبرز مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، فعالیت 4 شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا و 120 نمایندگی‌ شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود صادرات کالا از مرز آستارا امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان مهم‌ترین اقلامی که در مدت 3 ماهه نخست امسال از مرز آستارا صادر شده است را برشمرد و عنوان کرد: در مدت سه ماهه نخست امسال حدود 170هزار تن کالا از مرز آستارا صادر شده است و میوه و تره بار، خرما و انواع کاشی نیز عمده کالاهای صادراتی از مرز آستارا محسوب می‌شوند.

مرادی با اعلام این خبر که در سه ماهه نخست سال 99 معادل 48 هزار و 322 تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده است تصریح کرد: این مقدار کالای وارد شده از مرز آستارا نسبت به مدت مشابه سال گذشته چیزی در حدود 113درصد رشد داشته از سوی دیگر عمده کالاهای وارداتی آن هم نخود، انواع تخته و موز بوده است.

وی به برخی از اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در حوزه نگهداری از راه‌ها نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ارتقاء ایمنی عبور و مرور از اولویت‌های این دستگاه به شمار می‌رود ابراز داشت: انجام خط‌کشی در طول محورها و جاده‌های استان گیلان از جمله اقداماتی بود است که در مدت سه ماهه نخست امسال به انجام رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از انجام خط‌کشی در سطح چیزی حدود 15 کیلومتر از بزرگراه‌ها، 20 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی و 15 کیلومتر از راه،های روستایی استان گیلان خبر داد و گفت: استانداردسازی محورها و تفکیک باند رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده از میزان وقوع تصادفات و تلفات رانندگی جلوگیری می‌کند.

وی طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها را از دیگر اقداماتی که راهداری نسبت به انجام آن اقدام کرده است خواند و گفت: نصب تابلو و کف نوشته، آشکارسازی محدوده مدارس، نصب چراغ‌های راهنمایی و نقاشی دیوار محوطه مدارس با طرح‌های دارای مفاهیم آموزشی ترافیکی از جمله کارهای انجام شده در این بخش محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام اقدامات لازم در راستای رفع نقاط پرحادثه راه‌های استان در طول سال را از اولویت‌های این اداره کل دانست و اظهار داشت: علاوه بر این‌ها همزمان با تأمین اعتبارات امسال اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان گیلان انجام شده است.

مرادی از تنوع و گستردگی شبکه راه‌های استان گیلان، شرایط اقلیمی و جوی خاص حاکم بر آن سخن گفت و در همین زمینه خاطرنشان کرد: رطوبت بالا، گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه در سطح محورهای استان موجب تسریع آسیب به راه‌ها می‌شود که این امر اهمیت و جایگاه ویژه اجرای عملیات راهداری را نمایان می‌سازد.

وی ارتقاء تجهیزات و سامانه‌های الکترونیکی نصب شده در سطح شریان‌های گیلان را نیز یکی از برنامه‌های راهداری در گیلان تلقی کرد و اظهار داشت: تمام سعی ما در مجموعه راهداری گیلان این است که با تأمین و تخصیص اعتبارات لازمه از سوی مرکز نسبت به نوسازی این ناوگان در سطح شهرستان‌های استان اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار