امیر شاه آبادی در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان هرسین گفت:حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از ارکان توسعه پایدار است و در عصر حاضر به شدت به سلامت زمین نیازمندیم.
کد خبر: ۸۷۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 08 July 2020

امیر شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:در حراست و حفاظت از عرصه ۵۵۰۰۰ هکتاری بیستون با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و تعداد حافظان این عرصه ملی از ۲۸ نفر به ۸ نفر کاهش یافته و با توجه به وجود محوطه و سایت تاریخی در این منطقه ، این کمبود نیروی انسانی بعنوان یک آسیب جدی تلقی میشود.

وی خاطر نشان کرد:مردم در خط مقدم حفاظت و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست همیشه حضور داشته اند و در این‌ راستا می بایست از ظرفیت سمن ها و روستائیان آموزش دیده استفاده کرد .

فرماندار شهرستان هرسین افزود:با توجه به بافت مردمی بیستون و به منظور پیشگیری و مقابله با حریق در مناطق روستایی پایگاههای بسیج پتانسیل های مهمی به شمار می روند و باید از ظرفیت پاسگاهها و نیروهای نظامی موجود در منطقه به منظور همکاری در اطفا حریق و پیشگیری از آتش سوزی استفاده کرد.

 شاه آبادی تصریح کرد:مناطقی که سابقه آتش سوزی در آن وجود دارد و مستعد وقوع حریق هستند باید شناسایی و رصد ، روستائیان آن منطقه را از آتش زدن پس چرها برحذر داشت.

به گفته فرماندار شهرستان هرسین، کمبود امکانات اطفا حریق ، صعب العبور بودن و کوهستانی بودن این بخش مشکلات مهم در راستای مقابله با آتش سوزی است.

وی ابراز داشت:در راستای مقابله با آتش سوزی در شهرستان هرسین تاکنون ۳ نفر بخاطر به آتش کشیدن پس‌چرها و وقوع آتش سوزی در مراتع به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار