رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز سنجش سلامت کلاس‌اولی‌های کرمانشاهی از فردا (۱۸ تیر) در پایگاه‌های سنجش سلامت خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 07 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرزاد سهیلی  با بیان اینکه کار نوبت گیری برای سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها در مدارس آغاز شده، گفت: پس از ثبت نام نوآموزان کلاس اولی در مدارس برای آنها نوبت شرکت در طرح سنجش سلامت در نظر گرفته می‌شود و نوآموزان باید بر اساس نوبت های تعیین شده به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند.

سهیلی تاکید کرد: دانش آموزان باید در موعد نوبت خود، سر ساعت در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت حضور پیدا کنند، در غیر اینصورت کار سنجش سلامت آنها انجام نخواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال بخاطر شرایط خاص کرونایی و برای جلوگیری از ازدحام، تنها یک نفر از اعضای خانواده باید نوآموزان کلاس اولی را برای حضور در پایگاه‌های سنجش سلامت همراهی کند.

سهیلی استفاده از ماسک را برای حضور در پایگاه های سنجش سلامت الزامی عنوان کرد و افزود: از ورود نوآموزان و همراه آنها بدون ماسک به پایگاه های سنجش سلامت جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی به منظور رفاه حال خانواده‌ها و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، گفت: در ابتدا قرار بود 22 پایگاه ثابت کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی را عهده دار شوند که برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی این تعداد به 26 پایگاه افزایش پیدا کرد و با احتساب 13 پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی مجموع پایگاه های در نظر گرفته شده برای سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در استان کرمانشاه 40 پایگاه است.

وی ادامه داد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان از نظر قد، وزن، بینایی، شنوایی، هوش و... مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورتی که در پایگاه‌های سنجش سلامت اولیه مشکوک به مشکل تشخیص داده شوند، برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: شرکت نوآموزان کلاس اولی در طرح سنجش سلامت برای ثبت نام آنها در مدارس اجباری است و اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، امکان ثبت نام او در مدارس وجود ندارد، لذا از خانواده هایی که نوآموز کلاس اولی دارند می خواهیم هر چه سریعتر برای ثبت نام در مدارس و اخذ نوبت شرکت در سنجش سلامت به مدارس مراجعه کنند.

وی با پیش بینی ثبت نام حدود 30 هزار کلاس اولی در مدارس استان برای سال تحصیلی جدید، گفت: نوآموزان کلاس اولی که سال گذشته در دوره پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، دیگر نیازی به شرکت مجدد در طرح سنجش سلامت ندارند.

سهیلی در ادامه با بیان اینکه هنوز زمان انجام کار سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی هنوز مشخص نشده، گفت: امسال بخاطر شرایط کرونایی احتمالا کار سنجش این نوآموزان بعد از مهر ماه انجام شود.

آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان

وی در ادامه اشاره ای هم به آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان داشت و افزود: دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی تا 22 مرداد فرصت مراجعه به مدارس و انجام مراحل مربوط به جهش تحصیلی را دارند و این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

وی گفت: شرط تقاضای جهش تحصیلی برای دانش‌آموزان کسب نمرات بسیار خوب در تمامی دروس در همه پایه‌های قبلی است، به عنوان مثال اگر دانش‌آموز کلاس دوم بخواهد به کلاس چهارم جهش کند باید در تمامی دروس پایه اول و دوم نمرات بسیار خوب کسب کرده باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزانی که بر اساس استانداردهای موجود شایستگی جهش تحصیلی را کسب کنند، باید کتب درسی پایه جهش یافته را مطالعه کرده و در شهریور ماه در امتحانات پایه تحصیلی جدید خود شرکت کنند.

سهیلی از خانواده ها خواست تا اصرار به جهشی درس خواندن فرزندانشان نداشته باشند، چون اصرار به این کار می تواند آسیب های روحی و روانی زیادی برای دانش‌آموزان در پی داشته باشد.

سهیلی گفت: سالانه حدود 400 نفر در کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار